Klacht: Belachelijke opstapeling van problemen door Ditzo! Kijk uit!

op 03 augustus 2016 over Ditzo in de categorie Verzekering

Begin 2016 bleek ik een achterstand te hebben bij Ditzo waar ik niks van af wist. Een onregelmatige afschrijving heb ik gestorneerd waarna de problemen ontstonden. Ik werd afgemeld en dit werd ook doorgezet naar RDW. Ik heb zo snel mogelijk contact gezocht met Ditzo om dit op te lossen en die zelfde dag alles betaald, daarbij bleek dat Ditzo hun administratie niet in orde had en mij een behoorlijke tijd een te hoog bedrag in rekening bracht. Dit werd zelfs door een van hun medewerkers erkend. Ditzo houdt vol mij post te hebben gestuurd maar die heb ik nooit ontvangen, bovendien zijn ze nagenoeg niet te bereiken en was het een ware speurtocht om iemand aan de lijn te krijgen.

Nu heb ik een boete van 1200 euro ontvangen (omdat ik op vakantie was ten tijde van de post van CJIB) en moet ik betalen door de foute administratie van Ditzo en hun onwelwillendheid om dit aan hun kant recht te trekken. Het is te belachelijk voor woorden dat Ditzo reclame maakt voor de beste klantenservice terwijl ze welwillende klanten om problemen op te lossen zo behandelen.

Ik zou graag willen zien dat Ditzo bij RDW alsnog dit recht trekt waardoor die boete teniet gedaan wordt, in tegendeel wil ik bewijs hebben dat ik de post wel tijdig heb ontvangen en mijn afspraken niet ben nagekomen die we destijds hadden gemaakt.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ditzo over deze klacht.

9 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ditzo in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ditzo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ditzo

Heeft op 02 september 2016 om 15:41 geantwoord

Wij hebben enige tijd geleden de klacht met je besproken. We hebben je schadevrije jaren te laat ontvangen van de vorige verzekeraar. Hierdoor ben je onterecht van 2 naar 0 schadevrije jaren gegaan. Dit heeft als gevolg gehad dat er een verhoging van de premie is geweest. Je hebt aangegeven dat je geen brieven hebt gehad over deze aanpassing en premieverhoging. In ons systeem hebben we kunnen achterhalen dat er wel betalingsherinneringen zijn verzonden per post. Dat je deze niet hebt ontvangen, betreuren wij. Dat er onterecht een aanpassing in schadevrije jaren is geweest en dat we daar niet over hebben gecommuniceerd, daarvoor hebben wij je onze excuses aangeboden. De boete van de RDW kun je als niet verzonden beschouwen. Wij hebben de aanmelding van je kenteken correct bij de RDW vermeld waardoor er geen onverzekerde periode is geweest. Vriendelijke groet, Ditzo

Alle klachten die gemeld zijn door loedmina-taiyem