Klacht: Bedrijf schrijft mij zomaar uit!

op 19 december 2016 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

Beste meneer/mevrouw,

Begin 2013 ben ik een bachelor opleiding begonnen bij het NTI. Het betrof een opleiding toegepaste psychologie die ik vanuit huis uit en op m’n eigen tempo kon volgen. Dat sprak mij heel erg aan. Maar ook het feit dat je met je opleiding 3 jaar mag uitlopen sprak mij aan.

Eind 2015 had ik een betalingsachterstand en NTI stuurde mijn dossier door naar een incassobureau. Via het incassobureau moest ik het overige studiegeld van dat jaar voldoen en daarna kon ik weer doorgaan met de opleiding. Dat heb ik toen netjes voldaan en heb NTI gebeld of zij mij weer wilde inschrijven. NTI gaf te kennen dat de incassobureau eerst moest bevestigen dat ik het bedrag betaald heb. Ik heb vervolgens de incassobureau benaderd of zij dit door konden geven dat hebben zij gedaan. Vanaf dat moment kon ik gewoon deelnemen aan alle activiteiten online die voorheen door de betalingsachterstand onmogelijk waren.

Nu kreeg ik laatst een bericht van DUO dat ik niet meer ingeschreven sta als student. Ik heb NTI gebeld en zij gaven te kennen dat ik sinds de afdracht met de incasso niet meer ingeschreven sta en omdat het zo lang geleden is sinds de afdracht plaats vond kunnen ze het derde leerjaar voor mij ook niet meer opstarten. Dit is vreemd aangezien ik na de afdracht hen gebeld heb of zij mij weer konden inschrijven dus ik heb expliciet aangegeven weer deel te willen nemen aan de opleiding. Ik kon daaropvolgend me gewoon inloggen op de leeromgeving en toetsen inplannen. Toen zij echter hier lucht van kregen hebben ze het onmogelijk gemaakt om mij weer in te loggen en hebben ze mij teruggekoppeld dat ik niet meer student bij hun.

Graag wil ik weten wat ik zoal kan beginnen? Ik heb twee jaar schoolgeld betaald en veel tijd en moeite gestoken die allemaal in rook is opgegaan.

Met vriendelijke groeten,

S. La

Wanneer ik weer deel kan nemen aan het derde leerjaar of studiegeld van twee jaar teruggekeerd krijg.

9 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 10:34 geantwoord

Beste student. Excuses dat wij nooit meer hebben gereageerd. Klacht.nl was helaas aan de aandacht van NTI ontsnapt. Ik zie dat uw klacht ook via ons eigen meldingensysteem in behandeling is genomen en dat u hier een reactie op hebt ontvangen. Het spijt ons wij verder niets voor u kunnen betekenen. Voor nu een fijne dag! '^LS

Alle klachten die gemeld zijn door Sul88