Klacht: Bedreigende bezorger wil vol betaald krijgen en minder leveren

op 10 juni 2017 over TransMission in de categorie Koeriersbedrijven en post

Hallo,

Ik heb een tuinset besteld bij een winkel die zijn leveringen over liet aan Trans-Mission. Bij de winkel had je 2 mogelijke leveringen.
1 was de basis levering, ze zetten het neer en klaar en
2 was de plus levering waarbij mijn opdracht bevestiging aangeeft “Bij bezorging plus wordt uw bestelling op de plaats van bestemming gebracht. Daarnaast wordt uw bestelling uitgepakt en gemonteerd, het afval wordt meegenomen” De optie kost dan ook €35,00.

Nadat de bezorger aankwam met zijn vrachtauto had ik hem opgewacht en aangegeven waar ik de zet wilde hebben, namelijk de achtertuin, vrij bereikbaar via de steeg nog geen 10 meter lopen.
Het begon al direct dat de bezorger betaald wilde worden, hierop heb ik geantwoord dat ik de goederen eerst wil inspecteren (het gaat om best aardig wat geld). Daarop reageerde de bezorger met het uitladen van de goederen.
Hij zegt mij dat hij met zijn pompwagen niet door de steeg kan en dat wij geen tijd en zin heeft om de producten volgens de plus bezorging (waarvoor ik moet betalen) te leveren. Ik vertel hem dat een gedeelte van de te betalen kosten ook levering bevat. Ik vertel hem dat ik bereidt ben om samen met hem de spullen met de hand naar achter te brengen zodat hij daarmee niet te veel moeite heeft en hoeft te doen.Wederom zegt hij tegen mij dat de plus bezorging niet op zijn afleverlijst staat en dat hij niet van plan is om het te doen.
Omdat ik toch plannen had met de set dit weekend, vertel ik hem dat ik bereidt ben om dan akkoord te gaan met de basis levering maar dan wel met het in mindering brengen van € 35,00 op het totaalbedrag. Hierop wordt mijnheer zichtbaar geïrriteerd. Omdat mijnheer Gebrekkig Nederlands spreekt begrijpt hij niet waarom ik niet het volle bedrag ga betalen. Ik leg hem uit en laat hem zien door middel van mijn opdrachtbevestiging hoe het bedrag is opgebouwd.
Nu begint hij te dreigen dat ik of moet betalen voor het gehele bedrag of hij de set meeneemt en ik maar moet uitzoeken hoe het verwerkt wordt, maar dat hij het niet meer gaat bezorgen aan me. Ik voel me nu zelf ook geïrriteerd en lichtelijk bedreigd door de man die af-en-toe wel heel erg dicht bij me komt…
Om uit de impasse te raken geef ik aan de partij te willen bellen van wie ik de set heb gekocht en vraag hem zijn baas te bellen om er toch uit te komen. Hierop zegt hij dat het zaterdag is, trans-mission is gesloten en hij heeft haast om klaar te zijn met zijn werk. Ik vraag hem om geduld zodat ik wel kan proberen te bellen. Hij laadt de set in de vrachtwagen en is luidt mopperend en onder luidt protest tegen me tekeer aan het gaan. Hij neemt de set mee omdat ik niet het volle bedrag wat op de bon staat ga betalen. Hij maakt me gaande weg nog voor een aantal akelige dingen uit en zegt dat ik nergens iets van begrijp en dat ik nooit met bezorgers in discussie moet gaan omdat er dan alleen maar erge dingen (?) kunnen gebeuren.
Ik had inmiddels mijn telefoon bij de hand om te bellen met de verkopende partij (deze wil ik expliciet niet wil noemen omdat ik niet vind dat zij er schade van mogen leiden). De chauffeur die schreeuwt dat hij niet wil terugkomen en dat hij zo’n eind had gereden om bij ons te komen en dat ik moeilijk doe. Omdat ik niet wist hoe ik hierop moest reageren heb ik foto’s gemaakt van de chauffeur en vrachtwagen en kenteken van de vrachtauto zodat ik bewijs had dat de goederen weer ingeladen werden en dus niet bezorgd zijn.Wederom kreeg ik bij het maken van de foto’s een hoop bedreigende taal naar me hoofd geslingerd wat ik maar genegeerd heb. De vrachtwagen reed weg met de set en ik heb de leverancier van de set gebeld om verhaal te halen. Daarnaast heb ik trans-mission geprobeerd te bellen maar die bleken inderdaad gesloten te zijn.

Omdat we van te voren op de hoogte werden gesteld dat de set zou komen heeft mijn vriendin een halve dag werk afgezegd om te kunnen helpen met het inrichten van onze loungeset. Daarnaast heb ik een dagdeel niets kunnen doen omdat ik moest wachten op trans-mission die mij uiteindelijk niks hebben geleverd. Daarnaast voel ik mij bedreigd door de chauffeur en ben ik het vertrouwen in de bezorgdienst verloren. Daarnaast vind ik dat ik onjuist behandeld ben, ik een deel van mijn weekend ben verloren en heeft mijn vriendin inkomsten afgezegd om met de set aan de slag te kunnen...

Ik weet niet hoe trans-mission dit moet gaan afhandelen, maar ik wens dezelfde bezorger hier nooit meer te zien! En zal ook geen zaken meer met deze akelige persoon willen doen!

Ik zou graag willen dat de set met spoed alsnog geleverd wordt volgens de plus bezorgingsdekking. Daarnaast wil ik dat de set onbeschadigd geleverd wordt. Ik voel me nog steeds (het is nu een uur verder) ongemakkelijk en bedreigd door iets waar ik niet om gevraagd heb en wat ik ook niet van te voren had zien aankomen.

Ik vind ook dat trans-mission zijn excuses moet maken voor zijn medewerker en deze wellicht op een inburgeringscursus (normen en waarden) en/of Nederlandse taalcursus moet sturen om verdere miscommunicatie met andere klanten in te toekomst te verhelpen.

(De eventuele foto's zet ik niet online vanwege de wet op privacy, maar zijn eventueel op verzoek wel te bekijken.)

Alle klachten die gemeld zijn door RoyBerkhout