Klacht: Bed zakt na amper 2 jaar gebruik door naar een zijde

op 28 januari 2018 over Haco wonen en slapen in de categorie Internetshops - Interieur

Ons bed hebben we op 21-10 2015 bij Haco aangeschaft, het betreft een boxspring type Ibiza die normaliter € 1999.- kost, echter in de aanbieding € 1399,- heeft gekost. Het bed is geleverd op 3-11-2015.
Nu na 2 jaar gebruik zakt het bed naar de binnenzijde in. Er is iemand van haco geweest op 23-01-2018. Men wilde de klacht niet verder afhandelen omdat, zoals deze mevrouw aangaf, het onze eigen schuld zou zijn. we liggen nl te veel op een zijde van het bed. Deze reden vindt ik rond uit belachelijk, het zou betekenen dat een duur bed als dit bed al na 2 jaar gaat inzakken. Vervolgens gaf deze mevrouw aan dat de topper, die eveneens bij haco gekocht is, maximaal 3 tot 4 jaar mee gaat. Nu is de topper nog niet zo oud, dus ook die reden is niet relevant.
Het kan gewoon niet zo zijn dat een bed na 2 jaar gebruik nu al naar een zijde door zakt. Daarbij is het zeker niet zo dat wij altijd op dezelfde plek in bed liggen. Al zou dat zo zijn mag het nog niet zo zijn dat er na deze periode een dergelijke klacht ontstaat

Ik ben tevreden als mijn klacht wordt opgelost, dat kan op verschillende manieren. A; Er komt een monteur om de bedden te vervangen, inclusief de topper. B; Men neemt het bed terug en levert een nieuw bed. De redenen die men aangaf zijn onvoldoende om mijn klacht weg te nemen. Indien deze klacht niet serieus door Haco wordt behandeld schroom ik niet verdere juridische stappen te ondernemen.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Haco wonen en slapen in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Haco wonen en slapen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Haco wonen en slapen

Heeft op 12 februari 2018 om 16:30 geantwoord

Beste hr Groeneveld,
Bij huisbezoek is u uitgelegd dat het materiaal door het gebruik zachter wordt en dat er slechts gebruik sporen waarneembaar zijn.
Uit onderstaande klacht blijkt nu iets anders. U kunt contact opnemen met vestiging Tilburg, die bereid is om conform de garantie voorwaarden 1/3 korting te geven op vervanging en/ of aanschaf van een nieuw bed.
Wij hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,

Haco

Heeft op 12 februari 2018 om 18:26 geantwoord

Dat na amper 2 jaar al dergelijke gebruikssporen waarneembaar zijn die de klacht veroorzaken vraag ik mij af of de kwaliteit van het in verhouding staat tot de prijs. Ik twijfel daar ernstig aan. Dat als oplossing geboden wordt dat we bij aanschaf van een nieuw bed 33% korting krijgen en er geen andere oplossing geboden wordt vind ik zeer klant onvriendelijk. Op z'n minst had ik een nieuwe topper en/of nieuwe matrassen verwacht. Inzakken aan 1 zijde is duidelijk uitgelegd aan de persoon die bij ons thuis is geweest. Dat dir nu anders geïnterpreteerd wordt stelt mij zeer teleur . Ik verwacht dus een andere oplossing van Haco.
A.H . Groeneveld

Alle klachten die gemeld zijn door AdGroeneveld