Klacht: Beamer kapot net buiten de garantie

op 28 januari 2014 over Acer in de categorie Electronica - Computers

In het 1e jaar is deze beamer 8x retour gegaan naar leverancier en Acer Nerderland en Duitsland.
Nu 2 jaar en 2 maanden na aankoop is deze beamer weer kapot, namelijk geen signaal meer via HDMI.
Blijkbaar moet er een nieuw moederboord in wat € 400,61 gaat kosten.
Huidige aanschaf van deze beamer is € 439,=.
De beamer wordt prive gebruikt en hangt aan het plafond dus er zijn geen beschadigingen door b.v. transport ontstaan.

Dat deze beamer wordt hersteld door Acer, gelet op het feit der beamer het 1e jaar meer bij de leverancier en Acer zelf heeft gestaan.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Acer over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Acer in behandeling genomen

Acer

Heeft op 03 februari 2014 om 16:36 geantwoord

De afdeling Aftersales heeft contact gehad met de klant (31.01.2014) en heeft de klant 25 % korting aangeboden op de reparatieprijs. De klant gaat hier niet mee akkoord, echter het apparaat valt buiten de fabrieksgarantie en de EU richtlijn voor consumenten.

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Acer een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Heeft op 04 februari 2014 om 09:57 geantwoord

Zeker niet tevreden gelet op de periode van reparaties in het 1e jaar.
De reparatie is ruim € 400,= -/- 25% = € 300,= terwijl een nieuwe (de zelfde) nu 435,= kost.
Daarnaast is het mijn inziens niet een onderdeel wat kapot is door een slijtage maar gewoon een produktiefout.
Dit probleem bij Acer wordt ook op diverse forum benoemt

3 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Acer beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door ronvandijk2861