Klacht: Bagage afhalen duurt veel te lang

op 14 september 2017 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Op 10 september 2017 ben ik teruggekomen van een vakantie uit Saudi Arabië.Uit Saudi Arabië heb ik zamzam water (3 stuks) meegenomen, echter die waren niet aangekomen op 10 september. Ik heb dit gemeld op Schiphol.

Op 13 september heb ik een telefoontje gehad dat mijn bagage was gekomen en dat ik het kon komen ophalen.

Dezelfde avond ben ik de bagage gaan halen, echter wat een drama. Ik moest mij melden bij “Aankomsthal 2” deur 16. Na hier aangemeld te hebben moest ik doorlopen naar “Aankomsthal 1” bagageband 2. Tot zover is het het nog begrijpelijk en kan ik er mee leven.

Echter, aangekomen bij de bagageband 2 moest ik me melden bij de dames die rapporten maakten (meldingen registreerden) van gemiste of niet aangekomen bagage(s). Er stond een enorme rij, er waren mensen die al 2 uur in de rij stonden. Ik heb 2 keer aangegeven dat ik niets hoefde te melden en dat ik mijn gemiste bagage kwam ophalen. Ik moest terug de rij in. Mij werd ook gezegd dat als ik aan de beurt ben dan pas zou iemand met mij meegaan om mijn bagage op te halen, indien daarvoor tijd en ruimte was. Dat zou voor mij betekenen dat ik nadat ik aan de beurt ben geweest nog moest wachten totdat een van de dames tijd had om met mij mee te gaan. Wat was ik toch gefrustreerd.

Gelukkig was iemand net voor mij aan de beurt die ook zijn bagage kwam ophalen en dat de dame aan de balie toevallig even tijd had om mee te lopen voor het halen van bagage(s). Ik kon meelopen waardoor ik minstens 1 uur minder heb hoeven te wachten.

Grootste luchthaven van Nederland maar een waardeloze procedure om je bagage te komen ophalen. Wat in 10 minuten zou kunnen heeft bij mij meer dan 1 uur geduurd.

Voor gevallen als dit, ophalen van bagage, een aparte loket die dan samen met jou mee loopt en binnen 10 minuten je bagage ophaalt en meteen weer vertrekt. Bespaart mensen/passagiers frustraties, ook tegenover de medewerkers van Schiphol.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ugur Arisoy