Klacht: Bagage

op 05 oktober 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Geachte heer/mevrouw,
Mijn bagage werd geweigerd bij de incheckbalie. Mijn vlucht ging om 08.15 en ik had 40 minuten voor vertrek de tijd om mijn bagage in te checken. Ik was om 07.25 op vliegveld Eindhoven en mijn bagage kon niet meer worden ingecheckt, terwijl het bagageafgiftepunt 40 minuten voor de vlucht sluit. Op alle tv schermen werd aangegeven dat de afgiftepunten waren gesloten en het niet meer mogelijk was om mijn bagage in te checken. Uiteindelijk sprak ik een medewerker aan om 07.28 en zei vertelde mij dat ik twee opties had. Ik kon kiezen om de vlucht om te boeken of ik moest z.s.m, een nieuwe koffer kopen zodat ik deze kon meenemen als handbagage. Uiteindelijk heb ik heel snel een nieuw koffertje moeten kopen en moest ik heel snel door de douane, want de gate sloot ook nog eens 30 minuten voor vertrek. Ik kon gelukkig nog een vriend bellen om terug te rijden en mijn andere koffer mee te nemen. Vervolgens moest ik door de douane en moest ik ook nog eens een deel van mijn verzorgingsspullen afgeven omdat deze weer niet meegenomen mag worden als handbagage. Uiteindelijk heb ik me zo moeten haasten door dit alles dat ik ook nog bijna mijn vlucht had gemist. Met dit verhaal wil ik aangeven dat ryanair zich niet gehouden heeft aan haar eigen beleid en dat ik extra kosten op me dak heb gekregen door een nieuw koffer te kopen van 44,99 en dat ik een deel van mijn verzorgingsspullen heb moeten weggooien en daarbij ook nog eens extra betaald heb voor mijn koffer voor het laadruim. Ik zou graag de kosten van dit koffer terug betaald willen hebben en natuurlijk de overige kosten die ik hierboven heb vermeld. Ryanair heeft zich niet gehouden aan haar eigen beleid, ik citeer letterlijk:

Bagageafgifte:
Het bagageafgiftepunt sluit 40 minuten voor de vlucht.

Ik hoop dat deze klacht in behandeling wordt genomen, want ik ben normaal gesproken altijd tevreden geweest over ryanair, maar dit wilde ik toch graag vermelden. Ik hoop dat ik een deel van de kosten vergoed krijg.

Vluchtnummer was FR 2213

Kosten vergoed krijg.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door RD86