Klacht.nl Awards 2018

De Klacht.nl Award 2018 wordt uitgereikt aan ondernemingen die meer dan 50 klachten per jaar ontvangen en op meer dan 95 procent van de klachten reageren en een oplossing plaatsen.

Er kwamen in 2018 ruim 86.000 klachten binnen. Van die klachten werd bijna 40% opgelost, een stijging van 2% ten opzicht van 2017.

Meeste klachten
De meeste klachten stonden ook in 2018 weer op naam van de categorie ‘Koeriers- en postbedrijven’. Maar liefst 9.694 klachten werden er gemeld, een stijging van 23% ten opzichte van 2017. Op de tweede plek staat de categorie ‘Supermarkten’  met 4.077. Een lichtpuntje in deze laatste categorie is dat supermarktketen Lidl wederom het beste heeft gescoord op het gebied van het oplossen van de klachten. Maar liefst 99% van de klachten hebben zij weten op te lossen. Ook het Openbaar Vervoer heeft een slecht jaar achter de rug, met 3.914 klachten staan zij op de derde plek.

Beste klachtoplossers
Voorkomen is beter dan genezen, dat bewijzen de categorieën ‘Alles-in-1’ en ‘Omroepen’. Zij zagen het aantal klachten in 2018 flink dalen. Alles-in-1 aanbieder Caiway wist daarnaast een oplospercentage van 100% te behalen, alle klachten die zijn binnengekomen via Klacht.nl hebben zij opgelost.

Over Klacht.nl
Klacht.nl is de grootste klachtensite van Nederland en ‘helpt klachten oplossen’. Enerzijds door consumenten de mogelijkheid te bieden een klacht te melden, anderzijds door bedrijven te helpen om in contact te komen met de desbetreffende klager om een oplossing te kunnen bieden. Klacht.nl heeft dus een positieve insteek en is geen anonieme klaagmuur. Klacht.nl laat zich niet uit over de inhoud van de klacht, maar biedt een platform voor een dialoog tussen consument en bedrijf.