Klacht: Autoverzekering tussentijds extreem hoog

op 08 juni 2016 over Ditzo in de categorie Verzekering

Een mooie aanbieding voor autoverzekering ontaardt in geruzie!
Mijn echtgenote heeft sinds kort weer een autootje. Op internet een goede aanbieding van Ditzo. Dus aangemeld en auto verzekerd. Echter tot mijn stomme verbazing een drastische verhoging van verzekering “omdat mijn echtgenote (zij is inmiddels 50 jaar en rijdt sinds haar 19e auto!!) niet in een databank bekend is!”
En dit zonder enig overleg.
Het gaat om een belachelijke plotselinge verhoging die kant noch wal raakt. Andere verzekeringsmaatschappijen
zijn hier helder in; u betaald waar u voor hebt aangemeld.
Er is “iemand” die bedacht heeft (in verzekeringsland) dat als je langer dan drie jaar geleden geen auto op je naam hebt gehad, gewoon op schadevrije jaren 0 komt te staan! Moet niet gekker worden he? Mijn dochter heeft haar rijbewijs net gehaald en zij heeft inderdaad 0 schadevrije jaren. Heb ik geen enkel probleem mee vandaar dat zij ook hoger bedrag betaald aan verzekering. Maar niet mijn echtgenote die 50 jaar is en al jaaaaren schadevrij rijdt.
Dossier wordt dus niet goed gelezen. Uit coulance wordt verzekering beeindigd maar ik moet nog wel betalen voor de maanden die ik verzekerd was. En ook nog het volle pond. Aantal keren heb ik Ditzo aangeschreven en gemaild. Ik krijg geen enkele reactie!
De enige reactie die ik naar aanleiding van mijn schrijven heb ontvangen is een Incasso-aanmaning van DAS!

Ik wil best de verzekering betalen echter wel het tarief waarmee we zijn gestart en niet het absurd hoge verzekeringstarief!

Incasso aanmaning van DAS in de bijlage

7 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ditzo over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Ditzo in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ditzo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ditzo

Heeft op 11 juli 2016 om 16:38 geantwoord

Wij hebben de klacht opgepakt en laten weten dat we de opgegeven schadevrije jaren niet kunnen hanteren omdat daar geen bewijs van is aangetoond. Om die reden zijn de schadevrije jaren aangepast naar 0. De auto is een periode wel verzekerd geweest waarvoor premie betaald moest worden. Uit coulance hebben wij de verzekering per 1 april beëindigd ondanks dat het om een jaarcontract gaat. Daarnaast hebben wij incassokosten kwijtgescholden. Wel vervelend dat er nog een aanmaning is verstuurd. Wij hebben contact gehad met DAS om ervoor te zorgen dat dit niet meer gebeurt.

Alle klachten die gemeld zijn door Hans281166