Klacht: automatische doorbetaling zonder duidelijk aan te geven

op 17 juli 2015 over Kamernet in de categorie Makelaars

Kamernet heeft zonder dit per mail aan te geven 4 keer te veel 19 euro van mijn rekening afgeschreven. Ik had op 2 juni een abonnement afgesloten en hierbij nadrukkelijk voor de 15 dagen optie gebruik gemaakt, in plaats van het maandelijkse abonnement. Nu krijg ik na 2 maanden een mailtje van kamernet dat ze voor de 5de keer 19 euro hebben afgeschreven.

Ten eerste stond toen ik het abonnement afsloot niet duidelijk bij de advertentie dat het om een doorlopend abonnement ging. Sterker nog, ze wekte de omgekeerde indruk door een maandelijks abonnement aan te bieden en een tijdelijk 15 daags. Dat dit 15 daags abonnement automatisch wordt verlengt is dan niet logisch en zou dan zeer duidelijk aangegeven moeten worden (en niet verstopt in de kleine lettertjes).

Ten tweede vraag ik me af waarom ze een mailtje om aan te geven dat mijn abonnement is verlengd niet eerder hebben gestuurd zodat ik het na een keer het abonnement had kunnen stopzetten. Dit is inconsistent beleid en duidt erop dat ze eerst nog wat langer aan iemand willen verdienen zonder dat hij hun dienst afneemt.

Ik was altijd tevreden met Kamernet en maakte graag gebruik van ze, maar als ze dit soort gedrag vertonen vind ik ze niet meer vertrouwen. Ik hoop dan ook dat Kamernet zijn gedrag hier snel over verbeterd.

Wanneer mijn teveel betaalde abonnement geld voor de ongebruikte 4 keer wordt terugbetaald. Dat is 76 euro. Ten tweede dat het beleid wordt aangepast door elke keer dat een abonnement wordt verlengd een mailtje wordt gestuurd en dat er duidelijker wordt aangegeven bij een abonnement dat het automatisch verlengd wordt.

Reactie van de melder van de klacht jesseh

5 jaren geleden - Ik ben er net achtergekomen dat er 3 boekingen teveel zijn gemaakt. Dus niet de 5 die ik noemde. Excuses hiervoor. Ook heb ik met mijn bank contact opgenomen om het geld terug te vorderen. De klacht staat natuurlijk nog steeds. Nu is het echter zo dat het vooral is opgelost als Kamernet mijn aanvragen voor terugstorten goedkeurt en zijn communicatie naar klanten toe aanpast.

Reactie van de melder van de klacht jesseh

5 jaren geleden - Dus 3 boekingen teveel in plaats van 4.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Kamernet in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Kamernet een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Kamernet

5 jaren geleden - Beste Jesseh,Bedankt voor je bericht en goed dat je aangeeft dat je er niet van op de hoogte was dat het een doorlopend abonnement met automatische verlenging betreft.Hieronder een overzicht:Premium Account: €19,- per 15 dagen Aangeschaft op: 2 juni Verlengd op: 17 juni, 2 juli en 17 juli Geannuleerd op: 17 juli - tijdens de vierde periode Te gebruiken tot en met: 1 augustus Totaal ontvangen periodes: 4 Totale kosten: €76Bij de aanschaf van je Premium Account is op de betaalpagina, in de algemene voorwaarden en in de bevestigingsmail, duidelijk aangegeven dat het een doorlopend abonnement betreft met automatische verlenging. Je bent een overeenkomst met Kamernet aangegaan en om die reden is er een betalingsverplichting. De kosten voor de ontvangen dienst dienen te worden voldaan, ook wanneer de automatische incasso bijvoorbeeld is geweigerd.Kamernet heeft je veelvuldig geïnformeerd over de duur van je abonnementsperiode. Bij Kamernet ben je zelf verantwoordelijk voor het opzeggen van het abonnement. Bij elke verlenging heb je een e-mail ontvangen met daarin de nieuwe factuur en de melding dat het abonnement verlengd is. Je hebt het abonnement zelf tijdens elke periode kunnen stopzetten, ook al bijvoorbeeld op de dag van aanschaf.Je hebt gedurende elke aangevangen abonnementsperiode de dienst ontvangen en daarmee de mogelijkheid om te reageren op advertenties en zoekprofielen. Vanzelfsprekend dienen de kosten voor deze geleverde dienst te worden voldaan, ook wanneer je er geen gebruik van hebt gemaakt of wenst te maken.Helaas kan ik de bedragen dus niet voor je terugstorten of gehoor geven aan de eigen terugboekingen. Wat ik wel voor je kan doen is je een gratis periode van 15 dagen geven wanneer je opnieuw op zoek gaat naar een geschikte woonruimte.Indien één of meerdere incasso’s niet kunnen worden uitgevoerd of je de betalingen hebt teruggestort, dien je de betaling te voldoen via de link in de betalingsherinnering. Wanneer de betaling uitblijft binnen de gestelde termijn, brengen wij administratiekosten in rekening en zal incassobureau Graydon genoodzaakt zijn over te gaan tot het invorderingstraject.Het Premium Account is inmiddels beëindigd tijdens de vierde periode en er zal geen verlenging of vijfde periode meer plaatsvinden na 1 augustus.Voor meer informatie over je Premium Account kan je de volgende veelgestelde vragen lezen: http://support.kamernet.nl/customer/portal/topics/642492-premium-account/articles (http://support.kamernet.nl/customer/portal/topics/642492-premium-account/articles)Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Wanneer je nog vragen hebt kan je contact opnemen via [email protected] dag verder!

Kamernet

Totaal ontvangen periodes: 4
Totale kosten: €76

Fijne dag verder!

Reactie van de melder van de klacht jesseh

5 jaren geleden - Beste mensen van Kamernet,Bedankt voor jullie reactie. Jullie geven aan dat ik mailtjes had moeten krijgen voor de bevestiging van het doorlopen van het abonnement. Zoals ik echter in het bovenstaande bericht heb vermeld is dit niet gebeurt tot de laatste betaling. Dit kunnen jullie in je eigen systeem vinden. Ga maar na. Daarom lijkt het me meer dan redelijk dat ik deze bedragen heb teruggevorderd.Daarnaast vind ik het überhaupt verwerpelijk dat jullie geld eisen voor niet afgenomen diensten. Elk respectabel bedrijf zou het als een vorm van klantenservice zien om dit recht te zetten. Hoe kunnen jullie zo'n miserabel niveau van klantenservice bieden terwijl jullie wel ontzettend hoge bedragen vragen voor jullie service. Dat rijmt niet.

Alle klachten die gemeld zijn door jesseh