Klacht: automatisch aangesloten worden?

jeroenenmonique op 25 augustus 2021 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Er is glasvezel aangelegd in ons dorp. Daar hebben we wel interesse in getoond. Het is ook aangelegd en in huis gelegd. Ik heb nooit ergens voor getekend dat ik een abonnement wilde afsluiten. Toch gaat het abonnement automatisch in en verwachten ze dat ik betaal. Het heeft meer als een jaar geduurd, dus ik wist ook niet meer waar we interesse in getoond hadden. Onze situatie is nu ook gewijzigd en ik kan niks meer veranderen. De doos had ik ook al teruggestuurd. Er is geen communicatie geweest

Ik zou graag het pakket internet en tv SLIM voor de aanbiedingsprijs willen hebben zoals die op internet staat. Na 6 maanden voor 64 euro. 45% korting. De eerste 6 maanden dus voor 35 euro. Omdat we eigenlijk niet van plan waren om met Caiway in zee te gaan, maar door geen duidelijke communicatie toch aan hen vastzitten.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Caiway over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

Bericht van Caiway

1 jaar geleden - Geachte heer/mevrouw, Allereerst bedankt voor uw duidelijke toelichting. Wanneer u ervoor kiest om mee te doen aan de aanleg van glasvezel tot in uw woning, gaat u automatisch een contract aan met een glasvezelprovider (in dit geval Caiway dus). Dit is de standaardprocedure, omdat er anders niet kan worden deelgenomen aan de kosteloze aanleg van glasvezel omdat de partijen anders verlies zouden draaien op de aanleg hiervan. Bij het aanmelden voor de aanleg van glasvezel bent u er dus meteen mee akkoord gegaan dat u ook een pakket bij ons zou gaan afnemen tegen bepaalde voorwaarden. Het pakket waar u toen voor heeft gekozen is daarom uw kant op gestuurd en tegen de toenmalig overeengekomen voorwaarden bent u dan ook verplicht om deze diensten af te nemen. Wij denken natuurlijk wel graag met u mee en mocht u bijvoorbeeld nog in een jaarcontract zitten bij een andere provider, dan kunnen we meekijken naar eventueel uitstel van de ingangsdatum van uw pakket bij ons. Ook zijn wij meer dan bereid om u de details van het pakket op te sturen mocht u dit graag willen. Wij hopen dat alles zo duidelijk is, maar zullen deze klacht nog 5 werkdagen open laten staan om u de mogelijkheid te geven om eventuele vragen te stellen. Met vriendelijke groet, Alex Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht jeroenenmonique

1 jaar geleden - Graag willen wij het installatiepakket opnieuw ontvangen. Maar onze aanmelding was wel al meer dan een jaar geleden en nu zijn er pakketten met de eerste 6 maanden voor 45 % korting. Wij mogen het volle bedrag betalen. Klanten die nieuw komen zouden toch ook met die korting binnen moeten komen. En door dit gedoe zou het ook wel coulant zijn om dit voor ons ook te doen.

Bericht van Caiway

1 jaar geleden - Geachte meneer, mevrouw, Bedankt voor uw reactie. Het installatie pakket zal spoedig uw kant op komen. We zetten graag een verzoek voor kosteloos installatie uit bij onze installatiepartners van Guidion. Indien dit gewenst is vernemen we dit graag van u. De voorwaarden en de daarbij horende maandelijkse kosten van het abonnement zijn vastgelegd bij het aangaan van het contract, deze kunnen niet gewijzigd worden. De aanbieding die op de website te zien is, is voor nieuwe klanten die een glasvezel aansluiting in de woning hebben. Deze aanbieding is niet geldig op het moment dat de aanvraag van het abonnement via een vraagbundeling gaat. In afwachting van uw reactie. Met vriendelijke groet, Mike Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht jeroenenmonique

1 jaar geleden - Wij hebben toch een nieuwe aansluiting in de woning? Dus dat snap ik niet dan

Bericht van Caiway

1 jaar geleden - Beste heer, mevrouw, Inmiddels had ik uw gegevens gevonden en de situatie voor uw adres bekeken. Zoals mijn collega eerder heeft gemeld, verschilt ons aanbod per regio en per situatie. Bij een vraagbundeling en bestellingen in buitengebieden kwam het geregeld voor dat hier abonnementen zonder actie werden aangeboden. Dit is ook het contract dat u bij ons heeft getekend. Nu kan ik mij echter voorstellen dat het bezoeken van onze website en het zien van de aanbiedingen die wij vandaag de dag hebben lopen een gevoel geeft alsof u hierin iets mist. Daarom wil ik u als uitzondering een maand compensatie aanbieden om u hierin toch van een soort welkomst-actie te voorzien. We willen u natuurlijk als nieuwe klant hierin al niet direct met een dubbel gevoel laten zitten. Hopelijk kunt u zich hierin vinden. Ik hoor het graag van u, zodat ik dit in orde kan maken als dat het geval is. Daarnaast viel mij op dat er nog geen afspraak is ingediend voor een installatiemonteur. Wilt u hier gebruik van maken of bent u zelf in staat om de installatie te verzorgen? Tot horens en met vriendelijke groet, Denis Caiway Webcare Team

Reactie van de melder van de klacht jeroenenmonique

1 jaar geleden - Hoi Ik had van de week ook al iemand aan de telefoon gehad. Hij zorg dat we deze week een nieuw installatiepakket ontvangen. Dus dat hoeft niet meer. Ik heb op internet mijn postcode ingevuld en de beschikbare pakketen gevonden. Daar stond wel een aanbieding van ons gekozen pakket. We zouden wel gebruik willen maken van de gratis monteur.

1 jaar geleden - Ons postcode is 6654AG

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 31 augustus 2021 om 13:25 geantwoord

Beste heer, mevrouw,

Ik zie dat het pakket inmiddels is afgeleverd. Het pakket kan geïnstalleerd en geactiveerd worden. De maand vrijstelling van het abonnement zal op de volgende factuur worden verwerkt.

De korting die u ziet op de website heeft o.a. te maken met het systeem dat nu een bestaande afgemonteerde aansluiting ziet. Dit is dus anders dan de vraagbundeling waarvoor andere voorwaarden gelden.

Ik zal er verder voor zorgen dat onze installatie partners Guidion contact met u zullen opnemen voor het maken van een installatie afspraak.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Tot horens en met vriendelijke groet,
Leroy
Caiway Webcare Team

jeroenenmonique

Heeft op 10 september 2021 om 08:28 geantwoord

Nog niet helemaal tevreden.
U zou een kosteloos installateur met ons contact op laten nemen.
Ik zit daar nog steeds op te wachten. De tijd begint te dringen. Straks hebben we geen internet en tv meer. U zei ook dat binnen een dag contact met ons gezocht ging worden. Dit is nu ruim een week geleden. Heel vervelend dat we er steeds zelf achteraan moeten.

Alle klachten die gemeld zijn door jeroenenmonique