Klacht: Auto kwijt door nalatigheid van Opel

op 03 augustus 2016 over Opel in de categorie Automerken

Mijn vriendin en ik hadden een midweekse vakantie geboekt naar Kopenhagen. We zijn maandag 1 augustus vertrokken, vlak voor Hamburg kregen we pech met mijn auto, Opel Meriva kenteken 32-RB-TT, en zijn we weggesleept naar een Opelgarage in Tostedt. Deze garage had een kapotte slang geconstateerd, heeft het euvel de dag erna kunnen repareren, De desbetreffende monteur heeft daarna nog gecontroleerd of alles prima werkte en heeft ons vervolgens weer de weg opgestuurd. We zijn weer gaan rijden en 50 km verderop opnieuw gestrand met een opgeblazen motor. Wederom problemen met de het koelsysteem, terwijl dat net helemaal gecontroleerd en goed bevonden was door de Opelgarage in Tostedt. In Ahrensburg zijn we opnieuw gestrand, voor de tweede keer weggesleept naar een lokale Opelgarage, en die garage constateerde dat de motor opgeblazen was. Mijns insziens is de schade de eerste keer niet afdoende gerepareerd door de Opelgarage in Tostedt, en vanwege deze nalatigheid heb ik nu mijn Opel Meriva in Ahrensnburg moeten achterlaten voor de sloop, omdat de dagwaarde van 1600 euro minder was dan de kosten voor een nieuwe motor. Ik ben zeer ontstemd over de handelswijze van de Opeldealer in Tostedt, en zou graag gecompenseerd worden door Opel voor mijn geleden schade.

Ik ben tevreden als ik de dagwaarde van de Opel Meriva vergoed krijg a 1600 euro en de rekening van de garage in Tostedt a 160 euro. De vakantie die in duigen is gevallen is dan emotionele schade en daar valt wel overheen te komen, maar ik zou toch graag een andere auto willen kopen.

Alle klachten die gemeld zijn door Striker1967