Klacht: Auto gekocht met defecte airco maar Hyundai Wittenberg wuift mijn verhaal weg

Tijmen11 op 30 augustus 2023 over Hyundai in de categorie Automerken

In november 2021 hier een miskoop begaan door een occasion (Hyundai i10 airco-model) te kopen. Deze auto, mijn eerste auto, was bedoeld voor de korte afstanden. In de zomer van 2022 ontdekte ik pas dat de airco niet werkte, maar dat heb ik niet gemeld aan Hyundai Wittenberg, omdat ik het ontdekte net buiten de garantieperiode. Hierdoor meende ik geen recht te hebben op reparatie en heb ik niet aan de bel getrokken.

Na een grote onderhoudsbeurt bij een andere garage 6 juni jl. werd mij verteld dat de aircopomp helemaal niet is aangesloten (het riempje ontbrak) en mij gevraagd of dat ik me daarvan bewust was. Dit is makkelijk te zien als je weet waar je moet kijken, maar was nooit in me opgekomen als leek. Na deze nieuwe kennisgeving heb ik contact opgenomen met Hyundai Wittenberg, maar ik kreeg naast ongeloof geen inhoudelijke reactie. Na een melding bij de BOVAG kreeg ik daarentegen wel direct een telefoontje om af te spreken voor een gesprek. Dit gesprek viel tijdens mijn werktijd, maar ik maakte er tijd voor vrij.

Aan het begin van het gesprek werd mij verteld dat er niets met dit probleem mee kon worden gedaan, omdat er een te lange tijd aan vooraf was gegaan. Dat er een erg lange tijd aan vooraf is gegaan is inderdaad waar (1 jaar en 8 maanden), maar er werd niet mee gedacht aan oplossingen of de suggestie gewekt dat ze mogelijk een fout kunnen hebben gemaakt. In plaats van coulance ontving ik enkel ongeloof en wantrouwen, waardoor ik boos en teleurgesteld ben afgedropen. Ik ben een wijze les en een negatieve ervaring rijker. Het ontbreekt deze zaak aan deskundigheid en menselijkheid. Mijn aankoop is niet goed gecontroleerd, de auto is onjuist geadverteerd en bewijslast met betrekking tot het gebrek (fysiek ontbreken van het riempje ondanks dat er nooit met handen aan de airco gezeten is) wordt niet serieus genomen. Erg jammer. Ik kom hier niet meer terug.

Ik zou tevreden zijn geweest als Hyundai Wittenberg een oplossing had aangeboden zoals een korting op de reparatie of een gratis diagnose of de airco werkt. Ik werd nu weggezet als ongeloofwaardig of leugenaar.

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hyundai

Alle klachten die gemeld zijn door Tijmen11