Klacht: Astra 3 niet te ontvangen

op 26 september 2016 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Onze camper reis ging dit jaar naar Portugal. Op voorinfo van canaldigital een duoblock lnb bevestigd. In west Spanje en Portugal totaal honderd procent niet te ontvangen. Abonnementsgeld voor 100% weggegooid geld. (6 maanden abonnement). Wij hebben alleen npo 1 en 2 op Astra 1 kunnen ontvangen. Wij waren not amused. Zij verdienen dan ook de gouden eikel.

Als ik mijn abonnementsgeld terug krijg en mijn contract per direct kan ontbinden de opricHting van een concurrent is geen senicure opdat de machts monopoly doorbroken kan worden.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

Bericht van Canaldigitaal

2 maanden geleden - Geachte heer Pol, U geeft aan dat u voor uw vakantie in Portugal bent verbleven, alwaar u met een DUO-LNB van CanalDigitaal heeft gepoogd om verbinding te krijgen met de Astra 3 (23,5 graden oost) satelliet. Dit is in uw geval een tevergeefse poging gebleken, aangezien de Astra 3 niet opgepikt kon worden. Dit is natuurlijk geen fijne gang van zaken en het is betreurenswaardig dat u vrijwel het hele recreatieseizoen hebt gesteggeld met uw ontvangst. Wanneer u een DUO-LNB van CanalDigitaal gebruikt is het van cruciaal belang dat u een schotel van 64 centimeter gebruikt. Wanneer u een grotere (of kleinere) schotel in gebruik heeft, zult u merken dat het niet mogelijk is om een goede ontvangst te realiseren, in samenwerking met een DUO-LNB van CanalDigitaal. Zoals u wellicht zult begrijpen zijn er diverse controles noodzakelijk om te kunnen constateren waar de fout optreedt. Hiervoor was het fijn geweest als u contact had kunnen opnemen op het moment dat u op locatie was. Vermoedelijk hadden we dan direct in kaart kunnen brengen wat het euvel was en hoe we dat konden oplossen. Voor nu is het natuurlijk mogelijk om uw contract op te zeggen. Wanneer u hier op zinspeelt kan ik dat voor u realiseren, wanneer u hier bevestigend op reageert. Zoals eerder aangegeven is het enorm spijtig dat de ontvangst zo is tegengevallen, maar in ons systeem staat nergens opgemaakt dat u te maken had met deze problemen, waar we graag kennis van hadden genomen. Wanneer ik nog iets voor u kan betekenen, verneem ik dat graag. Met vriendelijke groeten, Alexander Webcare CanalDigitaal

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 11 oktober 2016 om 10:03 geantwoord

Geacthe heer Pol,

Naar aanleiding van bovenstaand bericht gaan wij ervan uit dat u er nog even over na wilt denken en/of graag van u willen horen als u verder nog vragen heeft of dat wij alsnog de opzegging in orde mogen maken met 1 maand opzegtermijn.

Mocht u nog vragen hebben, neem dan gerust contact met ons op via
0900-9323 (€ 1,- p/g) of via het contactformulier op onze website.

Vertrouwende u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groeten,
Tim Dimon