Klacht: Arbowet

op 21 september 2016 over Olympia Uitzendbureau in de categorie Uitzendbureaus

Afgelopen woensdag kon ik beginnen bij hotel K……hof te Veldhoven.
Opdrachtgever was Hendriks H….Diensten.
Ik heb de arbo-=overeenkomst getekend waarin staat:
Is het werk fysiek zwaar?
Ja
Tillen > 25 kg.
Aandachtspunt. werkzaamheden afwisselen indien mogelijk.

Woensdag op mijn eerste dag mocht ik verschillende werkzaamheden doen, donderdag ook.

Op vrijdag kwam een van de leidinggevende terug van vakantie en wijzigde ineens de werkzaamheden.
Alle nieuwe mensen moesten de eerste week/anderhalve week alleen de zware 2 persoons bedden verschonen.
Dit is namelijk zeer zwaar werk…

Vrijdag moest ik dus alle 2 persoons bedden verschonen, alleen hulp met het dekbed in de dekbedhoes te doen.
Ik kan dat lichamelijk niet aan en heb na mijn werk met Olympia gebeld en dit vermeld ( was ook de hele dag afgesnauwd door degene die mij moest inwerken )
Zij zou dat bespreken met HendriksH….diensten.
Ik werd teruggebeld en afgesproken dat ik het dit weekend moest gaan proberen.

Zaterdag weer naar het werk gegaan en ditmaal weer alleen de 2 persoons bedden mogen verschonen, ditmaal hulp.
Bij het geven van het rooster werd ik door de leidinggevende niet eens aangekeken en wist dat een gesprek niet veel zou uithalen, dus ben aan het werk gegaan.
De pijn werd steeds erger en ik moest daarom mij op zondag ziek melden.
Dit heb ik ook gemaild naar Olympia.

Maandags contact opgenomen met Olympia..
Ook nog problemen met doorgeven van mijn uren. Site lag plat.

Ik heb dus een klacht ingediend bij de opdrachtgever HendriksH….diensten .

Dinsdag werd ik pissig opgebeld met het verhaal dat Olympia met verschillende mensen contact had opgenomen en dat ze van iedereen een ander verhaal kreeg.
Ik zou het zogenaamd goed vinden dat ik alleen maar bedden mocht verschonen.
Als ik dat van tevoren had geweten dan had ik deze baan nooit geaccepteerd.
Ook gaf ze aan dat ze het UWV had gesproken en dat het met het UWV wel een staartje zou gaan krijgen.

Ik wil heeeeel graag een UWV arts, Olympia stuur die maar, want ik heb namelijk mijn medisch dossier in bezit en ben dankzij jullie doorverwezen naar een revalidatie-arts i.v.m mijn gezondheidsklachten wegens het 2 dagen achter elkaar alleen maar 2 persoons bedden te mogen verschonen.

De arbowet is er niet voor niets!!

——————————————————————————————————————————————

Uw vacature:

Medewerker housekeeping parttime
Veldhoven | Parttime | 15 uur | LBO werk-en denkniveau

Organisatie-omschrijving
Onze opdrachtgever is een hotel en een centrum voor congressen.
Functie-omschrijving
Jij vindt het leuk om in de housekeeping te werken in een hotel. Jij ziet graag resultaten door middel van jouw werkzaamheden. Je wilt daarnaast graag parttime werken in de nabije omgeving van Eindhoven.

Wat ga jij doen?

Je houdt je bezig met schoonmaak activiteiten.
Om 06.00 in de ochtend begint je werkdag, dan ga je ervoor zorgen dat alle ruimtes schoon worden gemaakt, zodat er volgende congressen kunnen worden gehouden.
Rond 09.00 uur ga je naar boven. Je zorgt er bijvoorbeeld voor dat de bedden verschoond en opgemaakt worden, dat de badkamer weer schoon is en dat er gestofzuigd is. Kortom is het jouw verantwoordelijkheid dat de gehele kamers weer spik en span zijn.
Rond 15.00 uur zit je werkdag er dan weer op en heb jij er voor gezorgd dat de volgende gasten netjes ontvangen kunnen worden.
Ons aanbod
Een leuk salaris! Heb je geen ervaring, dan verdien je € 9.94 per uur. Heb jij 1 tot 8 jaar ervaring, dan verdien je € 11.35 per uur. Heb jij meer dan 8 jaar ervaring, dan verdien je € 11.69 per uur.
Een leuke afwisselende baan met een vast team;
Het is sowieso een baan voor minimaal 3 maanden, maar doe jij het goed? Dan is er zeker de kans dat je langer mag blijven!
Wij vragen
Je bent flexibel beschikbaar, zowel doordeweeks als in het weekend. De werktijden zullen zijn in dagdienst van 06.00 – ongeveer 15.00 uur (de ene dag is dat wat langer dan de andere dag);
Je zult wekelijks ongeveer 2 a 3 dagen ingepland worden, aan de hand van jouw beschikbaarheid. De ene week maak je 10 uur de andere week 20 uur;
Je weet van aanpakken en ziet de werkzaamheden ook daadwerkelijk. Er hoeft jou niet verteld te worden wat je precies moet doen;
Je bent representatief, je hebt namelijk elke dag te maken met verschillende mensen;
Je kunt zelfstandig en nauwkeurig werken.
Als je interesse hebt in deze baan, laat het ons dan weten. Wij nodigen je uit voor een intake gesprek op kantoor.
In de tussentijd kun je ons volgen op facebook:

Geef mij maar de UWV arts!!

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Olympia Uitzendbureau over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Olympia Uitzendbureau in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Esther K.