Klacht: App loopt door terwijl ik hem gestopt had

op 12 juli 2016 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Wow…ik ontvang een rekening van jullie van € 117 (!!!). Wederom ben ik de dupe van een bug in jullie app waardoor hij zegt af te melden en toch niet afmeldt. Ik klik toch duidelijk op STOP parkeeractie. Ook is het icoontje netjes weg dus lijkt me dan toch echt dat je hebt afgemeld.
Geen email ontvangen van jullie ook, jullie laten hem gewoon twee dikke dagen doorlopen. Klantenservice zo star als wat. Eigen schuld dikke bult. Nee, als jullie zo met je klanten omgaan… als je als bedrijf zo je geld wilt verdienen…

Een compensatie in de gemaakte kosten. Internet staat bomvol klachten over jullie app die niet goed stopt.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ParkMobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ParkMobile

Heeft op 25 juli 2016 om 15:42 geantwoord

Beste mevrouw Swemle, bedankt voor uw bericht.

Wij begrijpen dat het vervelend is dat de parkeeracties onbedoeld langer zijn doorgelopen. Echter is het icoontje van de app niet leidend voor een lopende parkeeractie. Wanneer deze niet zichtbaar is of de parkeeractie is niet zichtbaar in de app, mag u er niet van uit gaan dat er geen parkeeractie meer loopt. Dit is echter een aanduiding dat de internetverbinding niet optimaal is.

Elke parkeeractie die bij ons is gestart en gestopt wordt bevestigd. Klanten welke gebruik maken van de app vinden deze bevestiging te allen tijde terug in de parkeerhistorie. Wij adviseren altijd na het beëindigen van een parkeeractie, uw parkeeractie op te zoeken in de parkeerhistorie van uw applicatie. Staat de parkeeractie hier vermeld met een begin-, eindtijd en berekend tarief, dan kunt u er van uit gaan dat de parkeeractie correct is afgemeld.

Wij kunnen een parkeeractie achteraf niet wijzigen of annuleren, daar het belastinggeld betreft. Wij moeten dit in zijn geheel afdragen aan de betreffende gemeente en om deze reden zijn hier strenge regels aan verbonden.

Wanneer een doorgelopen actie voortkomt uit een fout in de app, dan zullen wij uit eigen zak vergoeden. Echter heeft u in dit geval geen bevestiging van ons gekregen dat de parkeeractie was gestopt. Het is spijtig, maar hier kunnen wij geen verantwoordelijkheid voor dragen. Excuus voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Melissa Hubers
Customer Support