Klacht: App en klanten service

op 25 april 2017 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Geachte mevrouw, heer,
Ik heb gisteren, zondag 23-04-2017, een foutje gemaakt. Ik heb mijn auto in Delft geparkeerd in zone 3333. Dit blijkt een dagkaart zone te zijn. Dat wist ik niet. Zoals altijd liep ik weg bij mijn auto en starten mijn app. Direct na het starten van de parkeertijd kreeg ik een bedrag van €29,25 in mijn schermpje te staan. Vervolgens heb ik de parkeertijd direct beëindigd. Ik ben gelijk weer in mijn auto gestapt om vervolgens een parkeergarage in te rijden. Ik ben Delft ingegaan om vervolgens mijn auto weer op te halen uit de parkeergarage en naar huis te gaan.

Ik heb dus bewijs dat ik de parkeertijd heb gestart, bewijs dat ik de tijd in een seconde weer heb beëindigd, bewijs van de parkeergarage waar ik heb geparkeerd, bewijs hoe lang ik daar heb gestaan, bewijs waar ik de rest van de dag mijn tijd heb besteed.

Al dit bewijs levert mij het volgende antwoord op; het is uw keuze geweest om daar te parkeren, het is uw keuze geweest om de app te starten.
Wanneer ik park-m vraag of dit recht gezet kan worden zeggen zei; nee. Daar kunnen wij niks aan doen. Op mijn vraag of zei misschien de gemeente Delft kunnen bellen om dit recht te zetten vond park-m dat niet noodzakelijk.
Ik heb vervolgens geprobeerd om te vragen, wat als ik zelf de gemeente Delft ga bellen? Daar kreeg ik niet eens antwoord op. Nee de medewerker vond het nogal vervelend dat ik maar bleef doorzoeken/duwen naar een oplossing. Dus kondigde ze vervolgens aan dat zij de verbinding ging verbreken. Ik heb haar zo goed als gesmeekt om dit niet te doen. (bedoel je betaald een euro per gesprek plus je gebruikelijke kosten) Maar dat mocht niet baten. Ze had er geen boodschap aan en beëindigde zonder pardon het gesprek.

Top!

Ik bellen met de gemeente. Daar zit een deur op een kiertje en daar ga ik morgen dus ook persoonlijk naar toe. Die deur moet open kunnen…

Wat ik dus raar vind,
– ik heb zoveel bewijs en daar wordt niks mee gedaan. Want het is mijn fout, mijn keuze geweest. Moest ik de algemene voorwaarde maar doorlezen… (serieus? Is er iemand die een boekwerk van de algemene voorwaarde ooit doorleest?)
– ik bel om te vragen om mee te zoeken naar een oplossing. Ja het is mijn fout maar alles laat zien dat ik er geen gebruik van heb gemaakt. De oplossing van Park-m is om de verbinding te verbreken. (raar want ik betaal er toch, ook, dik geld voor het telefoontje. ik ben niet onredelijk of onbeschoft geweest. Ik heb 3x moeten bellen. Dat is 3 euro plus de gebruikelijke kosten.

Ik kan niet geloven dat er in een land als Nederland waar alles zo goed geregeld is (waar ik ook graag belasting voor betaal) niet gekeken kan worden naar de casus. Nee ze kijken naar het boekje met hun huisregels. En die zeggen waarschijnlijk dat je niet naar een klant moet luisteren wanneer die de klanten service belt.

Ik als burger voel mij besodemieterd. Ja ik heb de fout gemaakt. Maar ik heb nooit de keuze gekregen om mijn keuze te verifiëren. Want ik ga geen €30,- betalen om heel even over een markt te lopen.
Daarbij kan iedereen zien dat ik gelijk heb geanticipeerd op mijn foute keuze. Op zoek naar een oplossing.

Wanneer ik mijn geld terug krijg. Dus de €29,25 voor de dagkaart. En €1,-- voor het "mogen" bellen met Park-mobiel. (ja ik heb 3x deze kosten gemaakt. 1x zondag en dan zijn ze gesloten. 1x werd er dus opgehangen en 1x waar wel gewoon werd geluisterd maar daar bleef het bij.

En dat de app('s) verplicht worden om te verifiëren of de door jou gemaakte keuze klopt. Dit moet volgens mij ook in Nederland als je het over officiële betaling gaat. Dit zie je bijvoorbeeld terug bij online banken of een online veilig.

Ik hoor graag van u.

Met een vriendelijke groet,
Robert van Kooij

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

Bericht van ParkMobile

6 maanden geleden - Beste heer Van Kooij, Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat uw parkeerkosten hoger zijn uitgevallen dan verwacht. In uw parkeerhistorie is er te zien dat u de parkeeractie heeft gestart voor zone 3333 - Delft - DAGVERGUNNING á € 29,00. In deze zone dient u inderdaad helaas een dagkaart te betalen, ongeacht uw parkeerduur. Dit is het tarief dat de gemeente handhaaft in het bewuste zonegebied om daar het kort parkeren te ontmoedigen. Wij melden dit dan ook van te voren in de zonenaam en onder het informatie-icoon in de app. Daarnaast krijgt u als extra service een pop-up in de app te zien, waar nogmaals wordt gewaarschuwd voor het tarief. U dient akkoord te gaan met deze melding voordat de parkeeractie start. U geeft aan dat u de parkeeractie direct heeft beëindigd, echter is een aanmelding in deze zone 24 uur geldig en kan deze niet handmatig beëindigd worden. Uw parkeeractie is dan ook de volgende dag 4-4-2017 om 13:03 uur automatisch afgemeld. Wij begrijpen dat het niet de bedoeling is geweest om een parkeeractie voor deze zone te starten. Echter bent u helaas zelf verantwoordelijk voor het correct aan- en afmelden van een parkeeractie. Wij proberen u als extra service te informeren en aan te duiden dat zonenummer 3333 een dagkaartzone betreft. Dit zou tevens ook op straat inzichtelijk moeten zijn. Echter heeft u het zonenummer gekozen en de parkeeractie bevestigd. Wij dienen u dan ook helaas te melden. Wij willen u echter wel uit coulance tegemoetkomen in de gemaakte belkosten á €3,00 in de vorm van parkeertegoed. Dit tegoed is ingebouwd in uw account en zal worden verrekend met toekomstige parkeeracties. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Whitney van der Koelen Customer Support Parkmobile

Alle klachten die gemeld zijn door Robert12091979