Klacht: APK REGISTER CONTROLE

op 05 april 2013 over Rijksdienst wegverkeer in de categorie klachtmelden

ik merk dat er veel onvrede bestaat over het RDW m.b.t. de zogenaamde registercontrole op APK en Verzekering.

Wij hebben hierover ook contact gehad met de nationale ombudsman
De RDW controleerd bij ons een voertuig op de APK waarvan het kentekenbewijs dat nodig is om aan het verkeer deel te nemen nog bij het RDW ligt en deze pas later door het RDW aan ons is gezonden.

Gevolgen zijn een boete van 390 euro voor een oldtimer vrachtautootje dat sinds wij het hebben nog nooit aan het verkeer heeft deelgenomen en staat gestald in op ons eigen erf.

Klagen bij het RDW helpt niet we kunnen alleen in beroep bij de officier van justitie.

Navraag leert ons dat het RDW bij elke mutatie automatisch een registercontrole uitvoert. Het lijkt ons wel zo kien dat deze controle dan wordt uitgvevoerd als de eigenaar dan ook over het volledig kentekenbewijs beschikt, of zou moeten kunnen beschikken

Ik kan me voorstellen dat niet alleen wij, maar ook andere goedwillende burgers op deze manier behoorlijk gedupeerd worden.

APK Controle pas uitvoeren als de eigenaar over het kentekenbewijs beschikt of kan beschikken en
rectificatie van onze controle

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rijksdienst wegverkeer

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Rijksdienst wegverkeer nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door habo100