Klacht: antieke vliegtuigen

op 08 mei 2016 over Schiphol in de categorie Luchthavens

Een formatie van 4 dreigend ronkende antieke militaire vliegtuigen kwam zojuist laag overvliegen.
Mag dat zomaar?
– Voldoen deze oude kisten wel aan de milieu normen, qua geluid en uitstoot?
– En aan de vliegwaardigheidseisen (wanneer voor het laatst gecontroleerd)?
– Zijn de piloten wel voldoende vliegvaardig en niet te oud?
– Hebben de onderhoudstechnici de benodigde diploma’s en zijn deze nog steeds geldig?
– Wat zijn de minimale en maximale vlieghoogtes voor zulke antieke barrels in de buurt van Schiphol?
– Mag dit zomaar vliegen boven een dichtbevolkt stadscentrum?
– Wat gebeurt er ingeval van een noodlanding? Denk aan de Dakota-ramp van 10 jaar geleden,
dertig doden, doordat de piloot niet wist hoe hij de propellor in de vaanstand moest zetten.
– Denk ook aan de Monstertruck in Haakdsbergen… Wie geeft hier vergunning voor en wie
draagt de verantwoordelijkheid?

Als zulke oude rammelkisten niet meer over de stad mogen vliegen. Waarom gaan ze niet naar Lelystad, en boven het Ijsselmeer vliegen?

Dezelfde klacht heb it trouwens over de Dakota Association. Die zouden ook beter verhuizen van Schiphol Oost naar Lelystad.

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Schiphol

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Schiphol nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door janv17