Klacht: Annulering tickets 15 jarige zoon

op 27 juni 2016 over Ryanair in de categorie Vliegmaatschappij

Begin mei heb ik een ticket geboekt voor mijn 15 jarige zoon naar Reus in Spanje. Aangezien ik niet gelijk een e-mail terug kreeg dat de ticket was geboekt heb ik telefonisch contact opgenomen met Ryanair.
De jongeman aan de telefoon was wat gehaast en merkte dat hij gek werd van mijn vragen. Hierbij ook aangegeven dat mijn zoon van 15 jaar alleen gaat vliegen. De jongeman aan de telefoon heeft mij toen niet vermeldt dat mijn zoon van 15 jaar niet alleen mag vliegen zonder begeleiding.

Op 26 juni j.l. kon ik hem online inchecken en wilde dit ook doen voor zijn vlucht van 26 juli 2016. Echter kon ik bij het inchecken geen geboortedatum invullen en toen ben ik dus gaan googelen en kwam ik erachter dat hij alleen met begeleiding mag vliegen.

Echter heb ik in de tussentijd ook een terug ticket geboekt.. Dit had ik natuurlijk nooit gedaan als ik wist dat hij niet alleen kon vliegen.

Ik begrijp niet waarom Ryanair een beveiliging inbouwt bij het boeken van een ticket door een geboortedatum te vragen. Dat je dan bij het invullen hiervan een melding krijgt dat kinderen onder de 16 jaar alleen mogen vliegen onder begeleiding. Nu dien je bij alle vliegmaatschappijen een volwassen ticket te kopen voor minderjarige kinderen. Ook bij maatschappijen waarbij minderjarige kinderen wel mogen vliegen.

Ik ben tevreden wanneer ik mijn geld voor beide tickets retour ontvang! Zodat ik een ticket kan boeken bij een andere vliegmaatschappij

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Ryanair

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Ryanair nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door siemens61