Klacht: Annulering opleiding NTI, maar ik moet alsnog betalen.

op 31 juli 2017 over NTI in de categorie Opleidingen en cursussen

In april had ik contact opgenomen met de NTI of ik me nu kon inschrijven en of ik voor het nieuwe schooljaar nog kosteloos kon annuleren dit was allemaal geen probleem. Ik heb toen ook gevraagd of het mogelijk was om het lespakket en het collegegeld pas in september te betalen want ik volg op het moment een andere studie en ik heb geen geld om twee hbo studies te betalen ook dit was geen probleem en zou worden geregeld door de NTI het enige wat ik moest doen was aangeven dat ik per maand collegegeld zou betalen. Eind april heb ik besloten om deze opleiding niet te volgen en ik heb mijn opleiding geannuleerd het enige wat ik nog moest doen was het lespakket terug sturen. Ik vond het al raar dat ik pakket had gekregen terwijl ik over de telefoon duidelijk heb aangegeven dat ik dit pas in september wou ontvangen. Het lespakket heb ik teruggestuurd en vervolgens ging ik 2 weken op vakantie. Toen ik thuis kwam van mijn vakantie kreeg ik de schrik van mijn leven. Ik zag drie brieven in twee weken van een incassobureau. Of ik even binnen 24 uur een bedrag wou overmaken van ongeveer 3400,00. Ik heb vervolgens NTI gebeld en die vertelde mij dat ik de opleiding optijd had geannuleerd maar dat ik het lespakket te laat had teruggestuurd waardoor ik alsnog het eerste lesjaar moest betalen. Ik vond dit raar aangezien ik nooit ben geïnformeerd over de tijd dat ik het pakket moest terugsturen ook heb ik na de annulering nooit een bericht ontvangen dat ik maar 14 dagen de tijd had om te doen. ik heb meerdere keren met de NTI gebeld maar het enige wat ze zeggen dat ik het alsnog moet betalen wat voor mij zou inhouden dat ik twee jaar met mijn eigen studie moet stoppen zodat ik de nti hun geld kan geven.

Ik ben tevreden als de NTI dit proces terugdraait en de opleiding kosteloos annuleert. Als dit niet gebeurt dwingt de NTI mij om twee jaar te stoppen met mijn eigen opleiding zodat ik een foutje van de NTI kan betalen.

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar NTI over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door NTI in behandeling genomen

6 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat NTI een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NTI

Heeft op 14 augustus 2017 om 10:47 geantwoord

Beste mevrouw de Wit,
Wat een vervelende situatie. Ik zie dat uw klacht inmiddels in behandeling is via ons eigen meldingensysteem. Helaas blijkt dat u echt te laat bent geweest met het retourneren van het lesmateriaal. Het heeft duidelijk in de e-mail gestaan dat het lesmateriaal binnen 14 dagen retour moest zijn. Wat ik ook zie is dat naar aanleiding van uw bezwaar dat termijn 5 t/m 12 in mindering worden gebracht op de openstaande kosten. Wanneer u het hiermee niet eens bent kunt u contact opnemen met de geschillencommissie. Met vriendelijke groet, ^LS

Alle klachten die gemeld zijn door E.j.dewit