Klacht: Annulering of doorverkoop niet mogelijk

op 08 oktober 2016 over Tickets Nederland in de categorie Kaartenverkoop

Op 20/9/16 heb ik via ticketsnederland.nl 2 kaarten gekocht voor het Andre Rieu concert op de Vrijthof op 14/7/17. Mijn betaling verliep via iDeal. De site geeft aan dat zodra een order verwerkt is (als de betaling ontvangen is) zij een bestelling niet meer kunnen annuleren, oké.
Door mijn grote enthousiasme voor het kunnen kopen van Andre Rieu-kaartjes (en hier geen eerdere ervaring mee te hebben,zoals over de prijs) terwijl deze op de site van Andre Rieu nog niet beschikbaar waren (ik dacht dat is vast niet mogelijk o.i.d.) kocht ik mijn tickets dus via ticketsnederland.nl.
Na drie weken wachten, ontving ik op 7/10/16 mijn e-tickets. Tot mijn grote verbazing en schrik stond er een heel andere prijs, naam en ordernummer op de tickets. Ik wil helemaal niet naar een concert met een kaartje dat blijkbaar door iemand anders gekocht is onder een andere naam dan mijzelf en vervolgens doorverkocht is voor een belachelijk hoge prijs. Dit zit mijn totaal niet lekker en ik schrijf dit bericht dan ook met een knoop in mijn maag.
Het was altijd mijn droom om naar Andre Rieu te gaan en ik en mijn moeder dachten bij aankoop, we doen het gewoon een keer.
En nu dit…
Ik heb het bedrijf gevraagd of ik ze terug kon doen, zodat zij de tickets opnieuw voor verkoop kunnen aanbieden, aangezien ik de tickets in principe niet door mag verkopen.
Toen hun antwoord was dat annulering niet mogelijk was, heb ik toch zelf initiatief genomen door de kaarten aan te bieden via dergelijke verkoopsites voor tickets (ticketswap en ticketsonly) beide sites geven bij hut uploaden van mijn PDF-e-tickets aan dat deze tickets niet origineel (meer) zijn en op die manier niet geldig voor doorverkoop.
Dit komt omdat tickets nederland de kaarten los koopt en los doorverkoopt.
Ik voel mij hier absoluut niet prettig bij…
Ik kan mij er dan ook niet bij neerleggen om naar een concert te gaan onder een andere naam, met een kaartje waarop een prijs staat waar wij per kaartje 30 euro te veel hebben betaald. Bovendien ben ik ook lichtelijk onzeker geworden ben of ik überhaupt wel binnenkom, aangezien andere sites aangeven dat de tickets niet eens origineel zijn en niet bestemd zijn voor doorverkoop. Normaal is dit altijd mogelijk, zo heb ik al eens eerder kaarten op die manier doorverkocht.
Kortom, ik ben niet tevreden met mijn aankoop, niet ingelicht over de stand van zaken en totaal verrast en geschrokken bij het zien van mijn e-tickets. Zoiets heb ik nog nooit meegemaakt.

Vriendelijke groet,
Valerie Blom

Het állerliefst zou ik mijn kaarten terugsturen naar tickets nederland, zodat zij hem gewoon kunnen doorverkopen, zoals zij nu ook doen. Graag zou ik dan mijn 99 euro per kaartje (dus maal 2) terugkrijgen.

In ieder geval wil ik de kaarten kunnen doorverkopen, want op deze manier wil ik niet naar een concert toe...

Tickets Nederland moet in het vervolg beter inlichten wat hun manier van werken is, ik vind dit maar vreemd en niet officieel.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tickets Nederland

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tickets Nederland nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door valerieblom