Klacht: Annulering door ID systeemfout

op 10 februari 2018 over Airbnb in de categorie Hotels

Sinds vorig jaar heb ik airbnb ontdekt dus boekte ik voor de 2e keer een huis. Deze keer moest ik met de airbnb tool mij identificeren door een foto van mijn id te maken. Het systeem van airbnb gaf aan dat deze copy niet goed was. Na 12 x maakte ik een copy met de ministerie app en mailde deze. Onderwijl had ik een bericht naar de helpdesk gestuurd en opeens annuleerde airbnb (zonder enig bericht) mijn boeking omdat mijn ID niet correct was. Geld kwam na een paar dagen terug op mijn creditcard met koersverlies. Na veel bellen en weer 10x copy was er opeens een ID copy wel goed en moest ik het huis opnieuw reserveren (dat gelukkig nog beschikbaar was). Buiten de vele uren, de app/sms kosten met airbnb, heb ik door de koerswisselingen van de dollar door dit gedoe 60 euro verloren. Airbnb kan dit niet teruggeven dus biedt een kortingscoupon van 35 dollar aan bij de volgende boeking aan. Dit mag toch niet zo maar?!

Als het koersverschil wordt teruggestort op mijn creditcard

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Airbnb

5 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Airbnb nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Romyfeer