Klacht: annuleren van de gewonnen veilingen

op 06 april 2013 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Onze 9 jarige dochter heeft per ongeluk en zonder onze toestemming 2 keer een bod gedaan van 45 euro en met als resultaat gewonnen.we hebben onmiddelijk contact gezocht met vakantieveiling,maar deze melde dat het bindend was en er niets meer aan te doen was.

Graag annuleren van de gewonnen veilingen.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Vakantieveilingen.nl over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bericht van Vakantieveilingen.nl

7 jaren geleden - Beste mevrouw,Vriendelijk dank voor uw bericht. Wij begrijpen de situatie. Helaas kunnen wij de veilingen niet annuleren. Net als bij een ‘echt’ veilinghuis geldt een bod op onze site als een bindende koopovereenkomst. Wij controleren daarom zo zorgvuldig mogelijk of veilingdeelnemers bewuste bieders zijn. Deelnemers aan de veilingen wordt gevraagd om de algemene voorwaarden te lezen en accepteren. En, als dubbele controle, herhalen wij deze vraag voordat uw bod geplaatst wordt.Daarnaast kunt u uw gebruikersprofiel beschermen met een wachtwoord. Wat er vervolgens gebeurt op onze website onder uw login-gegevens is voor uw verantwoordelijkheid. De koop ontbinden met een beroep op de wet 'Kopen op afstand' is helaas niet mogelijk. Weliswaar vallen de meeste producten en diensten die u online bestelt binnen het kader van deze wet, maar artikelen of diensten bij een veiling vormen hierop een uitzondering. Meer hierover kunt u lezen op de website van Rijksoverheid.nl: http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/vragen-en-antwoorden/wat-zijn-mijn-rechten-bij-aankoop-in-europa.html#uitzonderingen-richtlijn-kopen-op-afstandEventueel kunt u het arrangement wel overdragen aan familie, vrienden of kennissen. Het spijt ons dat wij u in deze situatie niet verder tegemoet kunnen komen.Met vriendelijke groet, Shakira – Vakantieveilingen.nl

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 08 april 2013 om 19:57 geantwoord

Wij begrijpen de situatie maar kunnen de veilingen helaas niet annuleren. Net als bij een ‘echt’ veilinghuis geldt een bod op onze site als een bindende koopovereenkomst. Wij controleren daarom zo zorgvuldig mogelijk of veilingdeelnemers bewuste bieders zijn. Deelnemers aan de veilingen wordt gevraagd om de algemene voorwaarden te lezen en accepteren. En, als dubbele controle, herhalen wij deze vraag voordat uw bod geplaatst wordt. Daarnaast wordt het gebruikersprofiel beschermd met een wachtwoord. Wat er vervolgens gebeurt op onze website onder de login-gegevens is voor eigen verantwoordelijkheid.

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door halma