Klacht: Als hoogste bieden en de veiling niet winnen

op 02 juli 2012 over Vakantieveilingen.nl in de categorie Vakantie Veilingen

Ik heb in de laatste seconden van een veiling een bod gedaan dat 11 euro hoger was dan het winnende bod. Betrof een weekend in een vakantiehuis in een vakantiepark. Ondanks mijn hogere bod heeft diegene die het op een na laatste bod deed de veiling gewonnen. Dt lijkt mij niet juist en in lijn met de spelregels. Ik heb hierover een klacht bij Vakantieveilingen ingediend waarbij ik ook de details van de veiling (tijd, onderwerp etc.)heb ingediend. Ik heb een reaktie gehad van Vakantieveilingen waarin men allerlei technische oorzaken aandroeg die zouden moeten impliceren dat onze apparatuur/internetverbinding de oorzaak zouden zijn van het gemelde. Wij hebben hierop wederom gereageerd en uitgelegd dat wij aan de veiling hebben meegedaan met up to date apparatuur, recente browser en een snelle internetverbinding. Wij hebben Vakantieveilingen gevraagd hierop weer te reageren echter wij hebben niets meer van Vakantieveilingen vernomen.

De veiling is door ons gewonnen en wij menen derhalve recht te hebben op het artikel dat door ons middels de gewonnen veiling is gekocht. Aan Vakantieveilingen de eer om met een oplossing te komen.

Bericht van Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Zou u via webcare@vakantieveilingen.nl het e-mailadres kunnen doorgeven waarmee u bij ons geregistreerd staat? Dan helpen we u graag verder! Met vriendelijke groet, Monique – Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Vakantieveilingen.nl in behandeling genomen

Bericht van Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Zojuist hebben wij u per e-mail een reactie gegeven. Met vriendelijke groet, Monique – Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Vakantieveilingen.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Vakantieveilingen.nl

Heeft op 04 juli 2012 om 12:44 geantwoord

We hebben tekst en uitleg gegeven over het verloop van de veiling.

Reactie van de melder van de klacht manroh

5 jaren geleden - Geachte mevrouw, Dankuwel voor uw reaktie. Uw redenering is echter onjuist. Het bod is door ons gedaan voordat de veiling was afgelopen. Wij kregen een melding dat ons bod niet kon worden geplaatst, pas na deze melding verscheen achter de pop up de melding in het algemene scherm dat de veiling gesloten was. Uw verhaal klopt echter is niet op ons van toepassing. Wij zijn dan ook niet content met uw reaktie. M.vr.gr. Bert Manroh Citeren Webcare : [Verberg aangehaalde tekst] Beste meneer Manroh, Vriendelijk dank voor uw bericht. We hebben naar aanleiding van uw klacht naar uw biedgeschiedenis gekeken en daaruit is gebleken dat uw bod helaas bij ons binnenkwam op het moment dat de veiling sloot. Hierdoor kon uw bod dus niet meer verwerkt worden, omdat de veiling toen al gesloten was. Wij hebben naar aanleiding van uw e-mail tevens de veiling nagekeken op een mogelijke technische fout maar de informatie uit de veiling blijkt juist te zijn. Dit is de link naar de veiling waar u op geboden heeft: http://www.vakantieveilingen.nl/archive/auction/4445332.html Vlak voor het aflopen van een veiling is er bijzonder veel activiteit op de site. De meeste biedingen worden in de laatste seconden geplaatst, er worden dan veel nieuwe biedingen vlak na elkaar in het scherm zichtbaar. De servers achter onze site beschikken over zeer veel capaciteit en de veilingen worden gelijkmatig ingezet. Het blijft op piekmomenten -net als bij elke andere website- echter mogelijk dat er teveel mensen tegelijk bieden, waardoor in de site in sommige gevallen vastloopt en je een foutmelding ziet. VakantieVeilingen.nl probeert in de foutmeldingen zo duidelijk mogelijk toe te lichten wat er aan de hand is. Helaas zijn er echter ook externe zaken die van invloed kunnen zijn op de biedingen. Zo kan bijvoorbeeld een instabiele internetverbinding ervoor zorgen dat de actuele biedgeschiedenis vertraagd bij u binnenkomt en het ook langer duurt voordat uw bod bij ons binnenkomt. Daarnaast kan een bod ook vertraagd bij ons binnenkomen doordat de tijd van uw computer niet synchroon loopt met de wereldklok. Als de tijd niet goed loopt kan het zelfs zo zijn dat een bod niet geplaatst kan worden omdat de veiling dan al gesloten zou zijn. Via http://www.dejuistetijd.nl/ kunt u de tijd vergelijken en zo nodig aanpassen naar de wereldtijd. Daarnaast zijn er gebeurtenissen en omstandigheden die buiten uw en onze macht liggen. Zelfs met een snelle verbinding kunnen externe factoren, zoals drukke websites of de verspreiding van computervirussen, het gehele internet vertragen. Verder kunnen ook lokale internet opstoppingen ervoor zorgen dat het internet trager is dan normaal. Deze opstoppingen treden op wanneer veel mensen tegelijkertijd proberen verbinding te maken met internet. Het spijt ons dat wij u in deze kwestie niet verder tegemoet kunnen komen. Met vriendelijke groet | Kind regards | Mit freundlichen Grüßen,

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Vakantieveilingen.nl beoordeeld.

Bericht van Vakantieveilingen.nl

5 jaren geleden - Beste meneer/mevrouw, Zojuist hebben wij u wederom per e-mail een reactie gegeven. Met vriendelijke groet, Monique – Vakantieveilingen.nl

Alle klachten die gemeld zijn door manroh