Klacht: ALLES LOOPT MIS MET IKEA !!!

op 24 augustus 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik kocht mijn eerste meubelen op maandag 07/08 bij jullie voor een aankoopsom van 3000 euro! Daarnaast kocht ik nog heel wat spulletjes (waarde van 2000 euro).

Ik liet de eerste maal leveren op 10/08 maar toen bleek dat mijn kast van 236cm niet binnen kon via trap of via lift.
Die avond zijn we de kast direct laten hertekenen en hebben we opnieuw een datum afgesproken deze te laten leveren.
Deze mensen hebben alles afgeleverd.
Nu blijkt dat de kast dus wel had bovengeraakt!!!!!! Had ik wel liever de kast gehad die groter was! ipv 2.01- 2.36!!

De dag erna liet ik alles in elkaar zetten en bleek dat er heel wat ontbrak. Ik ging zelf nog spullen halen omdat ik me ervan bewust zou zijn dat er spullen zouden missen. (handvaten, extra steunelementen, deuren, lichten … deze dingen had ik wel gevraagd om te tekenen op mijn tekening maar werden er niet bij geleverd..)
Na een hele dag bleek dat er dingen niet paste, kapot waren en miste: de paxkast 75cm was kapot, de deur voor mijn tv kast miste, mijn keukenkast past voor geen meter in elkaar. (er waren al 3 verschillende mensen langs geweest die het probeerde)

Ik belde naar de klantendienst en zij heeft mij na 4 uur !!!!! eindelijk een oplossing kunnen geven. Ze zouden opnieuw de elementen leveren maar hamerde erop dat ik monteurs van de Ikea ze in elkaar liet steken.
Geen probleem, gisteren was het eindelijk zo ver. Ik volgde via het internet wanneer ze zouden langskomen maar omdat ik geen verlof meer kon nemen, liet ik iemand anders wachten.
Ik stopte wel vroeger om erbij te kunnen zijn. De datum die ze gaven was tussen 16u-18u. EINDELIJK om 17u20 kreeg ik het verlossend antwoord dat ze rond 18u20 er zouden zijn…
EEN HELE DAG GEWACHT …. ik dacht al direct dat zij de kasten niet meer in elkaar zouden zetten.

ONVRIENDELIJK dat ze waren! komen ze binnen en verkondigen ze al direct dat ze enkel die twee kasten die ze bij hadden, gaan in elkaar zetten.
Mijn eerste telefoon naar de klantendienst was opnieuw een feit! 27 minuten voor een telefoon naar het buitenland.. zal niet goedkoop zijn.
Antwoord uit deze eerste telefoon: de mensen van Alert hebben geen tijd om die andere kast in elkaar te zetten (wat ik kan snappen als ze nog op twee plaatsen moeten leveren..) MAAR HET STOND WEL ZO GENOTEERD!! Dus ik betaal OP VOORHAND 120 euro! om ze de kasten in elkaar te laten zetten..
Swat – neergelegd, ze gaan die twee kasten in elkaar zetten en klaar.

Uiteindelijk blijkt dat de tweede kast (keukenkast) niet in elkaar hoort zoals gedacht. Antwoord van deze mannen: ‘mevrouw, wij zijn enkel bevoegd om kasten zoals pax en besto in elkaar te zetten, keukenkasten doen wij niet’ – WAAROM ZEGGEN JULLIE DAN DAT ZIJ DIT ZULLEN DOEN???
Die kast staat dus NIET INEEN !!!! En omdat ze er zo zaten mee te kloten, hadden ze GEEN TIJD meer om de PAXkast volledig in elkaar te zetten!!! Dus de kast staat er met deuren aan, maar deze staat SCHEEF !!! er hangen nog GEEEN deurknoppen aan & de bekleding binnenin is ook nog niet in orde !!!!!
Dus : ZE HEBBEN NIETS GEDAAN !!!! IK BETAALDE 120 euro voor NIETS !!!

Ik belde dus opnieuw naar de klantendienst want ze wilden ook : ZOALS AFGESPROKEN: de kasten die kapot waren of niet ineen paste meenemen.
Enkel de kast waar IK MIJN GELD NOG VOOR TERUG MOET ! hebben ze meegenomen.
Ze konden dit niet doen want dit stond zo niet genoteerd op hun bon!
Terwijl ik met de klantendienst belde: moest ik hun bon aftekenen: GEEN DENKEN AAN want ze hadden niet gedaan waarvoor ik ze betaald had. Dus tekenden ze gewoon ZELF DE BON!!!!!!!!!!!
Als mijn verbazing niet groter kon (nog steeds met de klantendienst aan de lijn), hoorde ik gerammel beneden; de kast die ze eerst hadden meegenomen (ze dachten dat dit de besta was maar moesten omwisselen) hadden ze in mijn berging terug GESMETEN !!!!
Als je denkt dat ik op deze manier nog met Ikea wil samenwerken, dan hoop ik dat mijn mail verduidelijking brengt!

Even opnoemen:
– Pakketten waren niet volledig
– Ik ben 3 keer opnieuw naar de Ikea gereden omdat ik dingen miste, dingen moest laten veranderen, mijn zetel niet geleverd kon worden maar ik deze echt nodig had
– Geen ENKELE kast staat in elkaar zoals het hoort !!!! ook niet na betaling van ‘monteurs van de Ikea’
– Monteurs van de ikea die zeggen dat ze niet bevoegd zijn voor het in elkaar zetten van specifieke kasten
– Ik betaal nu voor de 3e keer monteurs UIT MIJN EIGEN ZAK ( meer dan 500 euro al !!)
– Ik bel UREN EN UREN met de klantendienst die in eerste instantie niet weet hoe dit op te lossen (kosten naar het buitenland meer dan 100 euro!!)
– De keukenkast die ik bestelde bij de keukenafdeling PAST NIET IN ELKAAR ( ook na 2 keer niet!!!) er zit een spleet tussen de schuiven en er moet nog een 3e schuif bij??? & mijn werkblad zou moeten steunen op de kast maar aangezien de schuif uitsteekt, gaat dit niet.
– Er moet nog een volledige wandkast (method KEUKENS !!) in elkaar gezet worden maar daar is nog niet aan begonnen want die mannen van Alert hadden geen tijd meer
– De kast die ze wel ineen staken is niet af & is scheef !
– Ze tekenden in mijn plaats af: SCHRIFTVERVALSING !!!!
– Ze smeten mijn kast in mijn berging: nu is hij helemaal kapot en geen bewijs meer dat het niet past !
– Ze namen maar 1 kast ipv 3 mee!

Ik heb verschillende ISELL nummers en heb ongelofelijk veel bonnen van jullie. Ik heb een aantal tekeningen en nummers. Als ik deze ELKE keer moet gaan opnoemen kunnen jullie beter zelf een dossier aanmaken…..
Ik hoop HEEEEL SNEL antwoord te krijgen want ik moet DRINGEND in mijn appartement! Het had normaal 13/08 AL KLAAR MOETEN ZIJN !!! we zijn meer dan 10 dagen verder…… !! Ik moet dringend uit mijn huidig appartement maar kan er zo niet in trekken als het nog vol ligt met pakketten en kasten die niet afgewerkt zijn.

Even ter verduidelijking: er zal een serieuze tegemoedkoming moeten komen !! want ik pik dit niet, anders worden er verder stappen gezet.
Ik ben nog NOOIT zo ontevreden geweest! Als je juist uit een relatie stapt & dit is wat je BOVENOP de pijn meemaakt! Ik wens het NIEMAND toe !!!!!!!

Ik hoop dat alles wordt opgelost en ik een serieuze tegemoetkoming krijg en als dit niet gebeurd, kunnen jullie alles komen ophalen & overweeg ik serieuze stappen...

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door KimHa