Klacht: Alleen duurzame zuivel in de schappen

op 16 september 2017 over Jumbo in de categorie Supermarkten

Bij Jumbo koop ik bio-zuivel, maar het grootste deel van de zuivel die in de schappen staat is helaas niet duurzaam.. Steeds meer koeien staan in megastallen. Ze worden gevoerd met soja uit Zuid-Amerika, waarvoor oerwoud is gekapt. Door de Nederlandse intensieve melkveehouderij hebben we te kampen met een enorm mestoverschot en verdwijnen er steeds meer weidevogels.

Dat een toonaangevende supermarkt dit soort melk verkoopt vind ik erg teleurstellend. Kom op Jumbo!

Jumbo kan zijn macht als grootinkoper gebruiken om de duurzame productie van zuivel te bevorderen door het bieden van een hogere melkprijs voor de boeren, ten minste 43 cent per liter, zodat zij kunnen rondkomen (veel boeren zijn in financiële nood) èn zij hun melk duurzamer kunnen produceren. Zie: www.eerlijke-melk.nl #niethoudbaar

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Jumbo

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Jumbo nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Tilanus