Klacht: Algemene voorwaarden Gezinsabonnement

op 14 april 2020 over BigGym in de categorie Sportclub/-school

In Maart 2018 zijn wij een gezinsabonnement aangegaan bij Big Gym. De reden daarvoor was voornamelijk dat op dat moment een gezinsabonnement vrijwel even duur was dan een abonnement voor 1 persoon. Ik zat op dat moment ook te twijfelen of ik wel gebruik zou maken van dat abonnement aangezien ik verder ook al aan andere sporten doe. Uiteindelijk heb ik nooit gesport bij Big Gym. Ik ben toen wel ingeschreven samen met mijn vriendin. Op 31 Januari heeft mijn vriendin besloten om het familieabonnement op te zeggen. Dit heeft ze aangegeven bij een medewerker bij de Big Gym in Leeuwarden en heeft het opzegformulier ingevuld. Op dat moment heeft zij gevraagd of het gezinsabonnement geheel is opgezegd en of het verder klaar is. De medewerker heeft gemeld dat dit helemaal voldoende is. Ik heb zelf nooit gesport en ik had ook geen eens een sportpas dus dan denk je toch dat zal wel goed zijn zo. In de algemene voorwaarden staat vermeld dat iedereen zich moet uitschrijven, daar had de medewerker zeker in deze situatie ons toch wel op kunnen wijzen? Dus het kwam dan ook als een verrassing dat er na het opzeggen van ons abonnement toch weer geld afgeschreven werd van de rekening.Nadat wij een bericht stuurden met de vraag waarom er geld werd afgeschreven verwees Big Gym ons naar de algemene voorwaarden en gaf aan dat ik mij direct moest uitschrijven. Ik ben vervolgens 2 x in filiaal Leeuwarden geweest en de situatie uitgelegd waarbij het personeel begrip had voor de situatie en ze zeiden dat het Hoofdkantoor het vast wel zou oplossen.Ik wilde mij ook tot 2 x toe uitschrijven op deze locatie waarbij het personeel ( waaronder een bedrijfsleidster) aangaf dat ik helemaal niet eens in het systeem sta. Na meerdere keren bellen met het Hoofdkantoor door het personeel van Big Gym Leeuwarden stond ik opeens wel in het systeem! Dit maakt het voor mij nog erger want jullie geven aan dat ik mij moest uitschrijven en nog steeds lid was toch? En dan wil ik mij uitschrijven en dan sta ik niet eens in jullie systeem? Ik begrijp dat het personeel in de filialen niks te vertellen heeft en dat het allemaal via de mail via HK gaat en persoonlijk contact word vermeden.Ik vind het onterecht dat ik voor deze maand contributie moet betalen omdat ik niet eens in het systeem van Big Gym stond en jullie je personeel beter moeten instrueren. Nu lijkt het erop of jullie op slinkse wijze nog wat extra contributie aftroggelen van jullie klanten. Klantvriendelijkheid ook via de mail van Big Gym is zeer ver te zoeken. Ik vraag mij af waar de klantvriendelijkheid is bij Big Gym?

Als Big Gym persoonlijk contact zoekt en wij gezamenlijk tot een oplossing kunnen komen.

7 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door BigGym in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Pietvl