Klacht: Telefoonterreur van AD verkoopcomputer

op 10 oktober 2014 over Algemeen Dagblad in de categorie Kranten - Landelijk

Mijn moeder (70 jaar) wordt de afgelopen maanden ongeveer 2 maal per dag gebeld door het nummer 088-8800805. Dit nummer blijkt dus gebruikt te worden voor verkoopacties van het Algemeen Dagblad. Iedere keer gaat haar telefoon 1 a 2 keer over en daarna stopt het. Als ze opneemt krijgt ze nooit iemand aan de lijn. Het gebel vindt plaats in de middag maar ook regelmatig om 10 uur ’s avonds.

Ik heb het AD gebeld om te vragen of ze hiermee willen stoppen. Het blijkt dat ze haar gegevens hebben, omdat ze vorig jaar een abonnement is aangesmeerd op het winkelcentrum. Dat aanbod was de krant een jaar lang voor 4 euro per maand en een gratis tablet. Uiteraard heb ik direct het abonnement weer stopgezet, omdat zo’n abonnement natuurlijk helemaal niet kan voor dat geld. Het abonnement was natuurlijk vele malen duurder, dit was gewoon misleiding van oudere mensen.

In ieder geval heb ik bij het AD aangegeven dat het dagelijkse gebel moet stoppen. Haar nummer is inmiddels aangemerkt als niet te bellen, echter het AD geeft aan dat de verwerking hiervan zo’n 4 weken duurt. Op mijn vraag om éérder met deze ongein te stoppen, wordt simpelweg geantwoord dat de verwerking zo lang duurt en dat het wettelijk mag. Mijn moeder gaat dus nog 4 weken lang iedere dag gebeld worden.

Direct stoppen met het (geautomatiseerd) bellen naar mijn moeder.

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Algemeen Dagblad

5 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Algemeen Dagblad nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Fred_M2