Klacht: Wet van privacy

Karina heijnen op 15 juli 2018 over Alektum incasso in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Mijn dochter heeft een betaling aan Zalando verricht. Zalando geeft aan het niet te hebben ontvangen en geeft heg uit handen aan Alektum.
Mijn dochter is tot 26 september niet bereikbaar dus aan mij de taak het oplossen.
Met oog op de wet van de privacy kan dit niet volgens Alektum omdat mijn dochter telefonisch moet aangeven dat ik het voor haar moet oplossen.
Ze moet dit voor dinsdag doen wat helaas niet mogelijk is.
Dit is toch te gek

Gewenste Oplossing:

Als ik het betalingsproblemen van mijn dochter kan oplossen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Alektum incasso over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Alektum incasso in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Alektum incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alektum incasso

Heeft op 17 juli 2018 om 10:03 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte mevrouw Heijnen,

Alektum Group begrijpt dat de Wet Privacy in dit geval een obstakel lijkt in het oplossen van de factuur van Zalando, welke aan Alektum Group uit handen is gegeven. Het is echter mogelijk u in het algemeen te adviseren wat te doen, indien wij u of uw dochter aanschrijven inzake een betaalde factuur. U reageert op onze factuur per post of email. In beiden gevallen maken wij melding van de hoofdsom, dit is het bedrag waarvoor besteld is. Indien u meent dat deze al voldaan is, verzoeken wij u ons een email te sturen met het betaalbewijs bijgevoegd. Let u er goed op dat het om hetzelfde bedrag (hoofdsom vermeld op onze factuur) gaat, indien dit afwijkt, gaat het zeer waarschijnlijk om een andere factuur. Als u meent dat er meerdere facturen tezamen zijn betaald, graag vermelden welke factuur nummers zijn gecombineerd. Als laatste verzoeken wij u in deze na te gaan of er gedane betaling terug zijn gestort. Dit kan gebeuren als u geen of een onduidelijk referentie vermeld bij uw betaling.
Alektum Group zal dit dossier bevriezen voor een periode van 10 werkdagen, wij ontvangen uw betaalbewijs graag in deze periode.
Op ontvangst hiervan zullen wij deze aan Zalando voorleggen.

Hopend u voldoende te hebben geinformeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door