Klacht: Agressieve incassomethoden Sena

op 09 mei 2017 over Sena in de categorie Juridisch

Mijn klacht is een klacht die ik meer voorbij zie komen op diverse sites. Het gaat over het op orde houden van de adresgegevens van Sena.
Ons bedrijf is in 2016 verhuisd maar wij hebben verzuimd om de adreswijziging door te geven aan SENA. Dit komt doordat je maar één keer per jaar een factuur ontvangt voor iets vaags als het naar de radio mogen luisteren.
Sena is in staat om de eerste factuur te sturen zonder dat je daar iets voor doet en zij doen dit kennelijk op basis van de gegevens die bekend zijn bij de kamer van koophandel.
Het is toch vreemd dat een klant die al jaren gewoon de factuur betaald dat in een keer niet meer doet en ook niet reageert op diverse aanmaningen? Het is toch het minste om in dit soort gevallen even een adrescheck te doen? De gegevens bij de kvk zijn prima up to date. We hebben meer bedrijven per ongeluk geen adreswijziging gestuurd maar die hebben allemaal een oplossing kunnen vinden om ons te bereiken.
Als SENA een armzalige firma was die moet knokken om rond te komen dan zou met wel wat meer klantgericht zijn en zorgen voor een goede relatie met hun klanten maar dat is zeker niet het geval. Wat mij betreft is dit een goed voorbeeld van graaien. Uit frustratie Google ik nog even verder en komt vervolgens bij de salarissen van de heren bestuurders uit en dan wordt je helemaal woest. Als ons geld echt naar de artiesten zou gaan is het nog wel iets waar ik voor wil betalen maar dit is echt te niet meer te verantwoorden:

Van der Ree is een van de drie topbestuurders van centrale beheersorganisaties die meer dan €178.000 verdient, zo blijkt uit het laatste verslag van toezichthouder CvTA. Zijn collega Wieger Ketellapper, directeur algemene zaken, ontving in 2013 € 347.170. Markus Bos, algemeen directeur bij Sena, verdiende € 276.774. Sena vertegenwoordigt Nederlandse artiesten en bands als Coldplay, Mumford & Sons en Phil Collins. Zowel Van der Ree, Ketellapper als Bos vallen in de overgangsregeling.

Lees het volledige bericht hier https://fd.nl/ondernemen/1096194/directeur-bumastemra-overweegt-procedure-tegen-de-staat-over-hoogte-salaris

Dat er betaald moet worden voor deze dikke salarissen en dat er een klein gedeelte bij de artiesten terecht komt is kwalijk maar de manier waarop dit gedaan wordt is wel heel kort door de bocht.
Het zou mooi zijn als SENA zich wat klantgerichter opstelde.

Het zou mooi zijn als SENA zich wat klantgerichter opstelde. Wat meer begrip voor bepaalde situaties die volgens mij heel vaak voorkomen lijkt me niets te veel gevraagd. Het zou op zijn minst gepast zijn om de extra in rekening gebracht kosten terug te storten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Sena over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door bestpoint