Klacht: Afwijzing van Inschrijving

op 07 juli 2017 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

Geachte heer/mevrouw

Ik had mezelf voor de opleiding logistiek en economie aangemeld op het hogeschool rotterdam academieplein voor 1 mei. Ik had direct de testjes en de motivatiebrief gestuurd en gewacht met het maken van een afspraak voor het adviesgesprek, omdat ik nog bezig was met het maken van examens voor mijn vorige opleiding en daar de focus op had gezet. Ik wist ook dat er een 2e en een laatste mogelijkheid was daarom heb ik gewacht. ik heb 2e mail gekregen, met dat ik binnen 3 weken een afspraak moest gaan inplannen. Ik heb niet gewacht en direct de dag erna een afspraak ingepland voor bijna een maand later op 27 juni omdat er past toen voor plek voor vrij was. Voordat ik naar het gesprek ging wou ik nog het opdracht gaan maken dat ik mee moest nemen naar het adviesgesprek, maar toen ik mijn account in probeerde te gaan kreeg ik een error zoals op de foto en kon er dus niet op. Ik dacht dus dat ik was afgeschreven omdat ik een maand later pas een afspraak kon gaan maken, maar in de mail stond echt dat ik in BINNEN 3 weken een afspraak had moeten inplannen en dat had ik ook gedaan. Ik heb ook een aantal vrienden gesproken , waarvan 2 voor de zelfde opleiding en zelfde school hebben aangemeld, die wisten niks van de opdracht en gaven aan dat ze het niet hadden meegenomen naar het adviesgesprek.
Eenmaal 27 juni had ik een studiekeuzeadviesgesprek met A.de Vries(als ik me niet vergis) en hij vroeg al direct naar de opdracht. Ik gaf hem aan dat ik dacht dat mijn account geblokkeerd was en dat ik niet op het portaal kon om de opdracht te maken. Hij heeft het onderzocht en met een bevoegde mevrouw gesproken en ze gaf aan dat ik het opdracht ook binnen 3 weken af had moeten krijgen en dat ik daardoor afgeschreven ben en dat er een mogelijkheid is om de opleiding te volgen is dat ik bezwaar moest gaan indienen op mijn afwijzing. Paar dagen na de mislukte mail Ik heb ook mijn mails gecheckt en daar stond ook niks over dat er een deadline voor de opdracht was, er stond allen dat ik het op het gesprek moest gaan meenemen ik kon na een paar dagen weer op het portaal dus trok ik de conclusie dat ik niet was geblokkeerd, maar er een storing of dergelijke was.

Ik kreeg op 6-7-17 een mail dat ik was afgeschreven en dat ik contact moest opnemen. Ik ben weer op die dag naar de school geweest en heb er met ze erover gesproken. ik gaf aan dat ik er bezwaar tegen wou gaan indienen dat ik ben afgewezen omdat ik de opdracht niet had gemaakt door een error en wat anderen ook niet hadden gemaakt wel zijn aangenomen en ik niet. Ze gaf aan dat ik niet kon worden afgeschreven door alleen een opdracht. Ze heeft het nagecheckt en gaf aan dat ik was afgewezen omdat er stond dat ik niet op het adviesgesprek ben geweest, waar ik dus wel was geweest. Ze heeft de bevoegde mevrouw er bijgehaald van vorige keer en ze gaf aan dat ik een klacht moest gaan indienen.

Ik hoop dat alles wordt geregeld en dat ik op 1 september 2017 mijn opleiding kan voortzetten op Hoogeschool Rotterdam. Ik hoop er z.s.m. feedback op te krijgen

Met vriendelijke groeten,
Onur Gunes
0954914

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

Bericht van Hogeschool Rotterdam

3 maanden geleden - Beste Onur, bedankt voor je bericht. We gaan intern navraag voor je doen en komen hier zo snel mogelijk op terug. ^NL

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 12 juli 2017 om 13:43 geantwoord

Beste Onur, we hebben een reactie ontvangen van de onderwijsmanager. Hij geeft aan dat je twee maal een uitnodiging hebt gekregen om een afspraak te maken. Op de eerste uitnodiging hebben ze geen reactie gehad en bij de tweede keer heb je een afspraak gemaakt. De opdracht waar jij naar verwijst zat bij beide uitnodigingen. In de uitnodigingen die zij aan jou hebben verstuurd staat ook duidelijk dat het gesprek niet doorgaat als de voorbereidende opdrachten niet heeft gemaakt. We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, mocht je nog vragen hebben dan horen wij dat graag. ^NL

Alle klachten die gemeld zijn door onurgunes