Klacht: Afwijzing reis en rechtsbijstandverzekering vanwege wanbetaling systeem.

op 30 juni 2017 over OHRA in de categorie Verzekering

Geachte,

Dit maak ik voor het eerst mee dat Ohra waar ik al jaren verzekerd ben, mijn nieuwe aanvraag voor rechtsbijstand en doorlopende reisverzekering afwijzen, omdat ik zogenaamd een wanbetaler ben, hoewel ik al jaren bij hun verzekerd ben en de premies automatisch opgenomen worden.???

Na meerdere telefoons te plegen kreeg ik vandaag de reden door wat er aan de hand was, blijkt dat er in 2015 een inboedelverzekering en verantwoordelijksheidsverzekering wat een jaar eerder was aangevraagd (2014), telefonisch door ons is beeindigd. Ruim van tevoren is dit netjes tekefonisch doorgegeven en kregen we door dat het verder door hun afgehandeld zou worden voordat de nieuwe verzekeringsjaar zou ingaan. Vervolgens ipv afhandeling hebben ze een betalingsacceptgiro toegestuurd wat betaald moest worden voor het jaar wat afgehandeld en stopgezet moest worden. Weer gebeld hele gesprek gehad en kreeg door ‘ u bent nu te laat om het stop te laten zetten gaat fus de gehele jaar verplicht door’, waarbij ik heb aangegeven dat dat hun eigen fout is en dat ik er niet voor op wil draaien vanwege hun fout. Herhaling betaling ontvangen weer gebeld en dat dit niet het manier is om iemand verplicht verzekeringsbedragen te laten betalen die ruim van te voren beeindigd moesten zijn. En kreeg door dat ze het maar afsluiten. In de tussen tijd 2 jaar lang wel gewoon autoverzekering via Ohra zonder problemen tot vandaag. Vandaag doorgekregen nieuwe verzekeringen worden niet geaccepteerd vanwege wanbetaling 2015???

Dankzij de medewerker van Ohra die het ook als wanbetaler in het systeem van de verzekeringen (ten onrechte) heeft genoteerd, en ik alle vragen eerlijk beantwoord, kan ik nergens meer een verzekering afsluiten???

Waarom moet een particulier die nooit een wanbetaler is geweest en altijd zijn premies betaald heeft nu vanwege een fout van een medewerker die het niet heeft afgehandeld heeft zoals het hoort hiervan de dupe worden???

Wie kan dit corrigeren?

Mvgr,

Wanneer dit probleem zo snel mogelijk opgelost is en dat ik geen wanbetaler ben.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar OHRA over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door OHRA in behandeling genomen

Bericht van OHRA

3 maanden geleden - Geachte meneer/mevrouw Sofu, Wij nemen uw klacht in behandeling. U ontvangt zo spoedig mogelijk een reactie. Met vriendelijke groet, OHRA Webcare

Reactie van de melder van de klacht Gedupeerde vanwege opzegging.

3 maanden geleden - Graag want sinds gisteren ben ik al tijden telefonisch bezig om het aan de medewerkers van Ohra uit te leggen wat de situatie is maar zonder resultaat? Waarom checken ze niet eens na hoeveel jaar dat ik al bij Ohra verzekerd ben zonder enige problemen buiten dit na? Planning is om volgende week al op vakantie te gaan en kreeg het pas gisteten door terwijl het eerder was aangevraagd, en daar krijg ik als amtwoord op dat ik een mail eerder hierover heb ontvangen. Dan zou ik toch niet zelf aan de bel trekken waarom ik geen antwoord heb gekregen. Merk dat telkens de klant wordt verantwoordelijk gesteld? Hoe zit het met de verantwoording van de verzekering en zijn medewerkers dan tegenover de klanten vraag ik mijzelf af. Mvgr.

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat OHRA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

OHRA

Heeft op 05 juli 2017 om 10:27 geantwoord

Geachte meneer / mevrouw Sofu,
Inmiddels is er met u telefonisch contact opgenomen naar aanleiding van uw klacht. In dit telefoongesprek hebben we uitgelegd hoe de situatie in elkaar zit. Hierin heeft u kenbaar kunnen maken hoe de situatie voor u is. Wij gaan ervan uit dat het na dit telefoongesprek naar tevredenheid is afgehandeld.
OHRA Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Gedupeerde vanwege opzegging.