Klacht: Afwijzing geldige reden?

bgonzalez op 14 november 2017 over Freo in de categorie Leningen

Heb een aanvraag gedaan bij Freo, om onze huidige lening bij de ING over te nemen. Mijn vriend en ik hebben al 15 jaar een relatie. Hebben nu een nieuwbouwhuis gekocht en willen deze verbouwen. Mijn vriend heeft eerder bij FREO geleend netjes betaald en vervroegd bijna 10000 euro afgelost van de 20000. Nu weten we dat ze wat trager zijn dan de ING dus hebben wij bij de ING lening aangevraagd deze willen wij oversluiten.
Nu wordt ik net gebeld, want via de mail schrijven ze dat niet . Dat de aanvraag is afgewezen omdat wij geen stabiele relatie zouden hebben?
Is dat een geldige reden om een lening af te wijzen? Ik heb zojuist contact gehad met mijn juridisch adviseur en dat is het niet, daarom zetten ze dat ook niet zwart op wit!
Wie bepaalt wie een stabiele relatie heeft of niet? Jullie via de telefoon. voglens mij moeten jullie alleen kijken naar de financien en je daar mee bezig houden. IPV je te bemoeien met relaties van anderen.

Wij zijn voorzien van een lening dus hebben die van jullie niet nodig, Jullie zijn degene die dit mislopen. En wij betalen een beetje meer rente maar ook dat kunnen wij aan!
Ik wil dat anderen mensen lezen hoe jullie omgaan met klanten die al eerder bij jullie klant zijn geweest,. En hoe jullie te werk gaan. Jullie doen niks op papier alles telefoniscjh zodat de klant niks kan bewijzen van de onzin die jullie uitkramen. De vragen die er worden gesteld voor een aanvraag zijn belachelijk! Onprofessioneel

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Freo over deze klacht.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Freo in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Waarom willen jullie alles telefonisch bespreken? Geef gewoon antwoord hier zodat iedereen het kan lezen. En zo heb ik ook zwart op wit staan de onzin die jullie uitkramen. Maar daar willen jullie je vingers niet aan branden. Omdat jullie manier van handelen niet klopt. Ik kan 70k lenen samen met mijn vriend. En jullie beoordelen dat mijn relatie niet stabiel is. Ik lees graag waaruit jullie je conclusies trekken.

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Waarom mag ik geen klacht indienen? En moet mijn vriend een klacht indienen. Dit bedrijf zit vol bullshit. Ik mag geen klacht jndienen hahaha ik ben medeaanvrager hoezo niet mag ik geen klacht indienen?! Dus hier kan je niet lenen als samenwonend stel! Hier moet je per se getrouwd zijn! Dit is toch geen serieus bedrijf?! Ik wil men ervan behoeden dat ze teleurgesteld worden. Want freo heeft hele mooie reclame en praatjes maar uiteindelijk niks. Ik heb geen stabiele relatie. Ik wil nu uit.principe weten waar jullie dit uit opmaken. En ik zal jullie wat verklappen....iemand die vandaag getrouwd is kan morgen gaan scheiden....en daar geven jullie wel een lening aan. Dus een goed verleden bij jullie zegt helemaal niks. Flut bedrijf

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Dus wij kunnen nooit meer bij jullie lenen dat begrijp ik eruit. We hebben samen een koophuis en wonen samen. En ja hij heeft het eerst alleen aangevraagd maar dat is onze beslissing of we het eerst willen proberen om.op 1 naam te laten zetten dat kan je ook met je hypotheek doen hé. En daarna met je vrouw erin gaan wonen. In dit geval kreeg hij niet wat wij nodig hebben om de andere lening te dekken dus hebben we het samen aangevraagd. En bullshit over kadaster enzo sorry....als jullie de papieren goed gaan bekijken. Zien jullie dat er veel geld te verdienen valt aan ons jullie zeggen hier nee tegen met niet onderbouwbare redenen. Dus jullie lopen dit mis. Ik wil en ga een rechtszaak tegen jullie aanspannen. Op de een.of andere manier is dit discriminatie!

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Ow ja eerst wordt er gezegd u krijgt rekening niet in u eentje . Misschien samen met je partner en dan doen we dat en nog niet. Wijs teken er tijd in en jullie gaan er zo mee om. Jullie zijn schandalig

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Freo een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Freo

Heeft op 15 november 2017 om 10:55 geantwoord

Beste mevrouw Gonzalez,

Erg vervelend om te lezen dat u het aanvraag proces bij Freo als dusdanig negatief heeft ervaren. In het kader van onze zorgplicht streven we ernaar om op een verantwoorde manier leningen te verstrekken. Om dit te kunnen doen dient een aanvraag te voldoen aan bepaalde richtlijnen.

Inhoudelijk kan ik om privacy redenen via deze weg niet verder ingaan op de situatie en de reden van een afwijzing. Gisteren hebben wij uw partner gesproken en hem verdere toelichting gegeven.

Mocht u toch nog vragen hebben dan kunt u ons bellen op 088-321 00 03, u kunt dan vragen naar Simone.

Simone, Freo

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Ik wil iemand van de directie hebben. Mijn advocaat wil graag in contact komen met die persoon. De juiste persoon. Ik betaal per uur namelijk heb geen zin. Om drie keer doorverbonden te worden. We zien elkaar bij de rechter. Echt want hier hou ik niet van!

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Heb al mijn berichten naar jullie naar radar en kassa gemaild. Ben benieuwd...

bgonzalez

Heeft op 15 november 2017 om 11:30 geantwoord

Is niet opgelost! Jullie horen van mijn advocaat. We hebben zojuist de acceptatie voorwaarden doorgenomen en wij voldoen overal aan! Dus er is geen reden voor afwijzingen. Dus onder het mom van discriminatie

Alle klachten die gemeld zijn door