Klacht: afwijken van de polisvoorwaarden

op 23 december 2015 over Reaal in de categorie Verzekering

Klacht is helemaal niet opgelost! 25 mei 2016
donderdag 17 dec zijn de benodigde gegevens ontvangen door de afdeling aangaande de afkoop van een hooge huys participatie sparen beleggingspolis. In de polisvoorwaarden waarnaar verwezen word in de polis staat aangaande de waarde vaststelling het volgende.
“16. Tussentijdse beëindiging De verzekeringnemer heeft de mogelijkheid de maatschappij middels een schriftelijk verzoek daartoe de verzekering te laten beëindigen. In een dergelijk geval wordt de guldenswaarde van de participaties uitgekeerd.De maatschappij voert de waardevaststelling uit op de dag van binnenkomst bij de maatschappij van dit verzoek, waarbij de koers van de daarop volgende beursdag gehanteerd wordt. De gehele overeenkomst komt hierbij te vervallen. De mogelijkheid van tussentijdse beëindiging kan in de aanvullende voorwaarden uitgesloten worden of worden beperkt.”

Er is voor zover bekend geen aanvullende voorwaarde die het verzoek beperkt of uitsluit.

Tot nu tot is uw voorstel dat ik een offerte krijg binnen 5 dagen en dat na ondertekening van dat voorstel er een waarde bepaald gaat worden na afkoop.

Dit is mij o.a. verteld door medewerkers die niet de van toepassing zijnde polisvoorwaarden hebben gelezen, en zeggen het is gewoon zo.

Ik wil dat u de polisvoorwaarden die geldig zijn respecteert en de waarde zoals deze vrijdag 18 dec. bekent was uitkeert.
Excuus voor de starre en onprofessionele houding van enkele van uw medewerkers.
Ook wil ik dat u een en ander binnen 2 weken na binnenkomst aanvraag afrond.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reaal over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Reaal in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Reaal

Heeft op 24 december 2015 om 15:51 geantwoord

Beste heer Maas en mevrouw Breeveld,

Het spijt ons te horen dat het gebruiken van een klachtenwebsite voor u nodig is geweest.

Via ons forum zijn wij met u in gesprek over de afhandeling van uw dossier. Om het overzichtelijk te houden zouden wij graag de correspondentie via 1 kanaal, ons forum, voortzetten.

Zie ook: https://forum.reaal.nl/advies-8/afkoop-verpande-beleggingsverzekering-755

Vriendelijke groet,

Team WeCare Reaal

Heeft op 25 mei 2016 om 14:18 geantwoord

Het lijkt nu dat een en ander via het Reaal/reaalforum is opgelost, niets is minder waar. (ruim 5 maanden later ondertussen)
Liever houd Reaal het om het overzichtelijk te houden via 1 kanaal.
Reaal komt echter niet met een oplossing, klacht intern indienen heeft geen zin.
Je moet naar het Kifid of de rechter van ze, waarna er gezegd wordt dat ze hierdoor niets meer voor je kunnen betekenen.
Reaal heeft geen argumenten anders dan wat we doen is gebruikelijk en zijn we verplicht vanwege wettelijke bepalingen.
De argumenten die wij als klant inbrengen en deze stelling ontkracht en ook hun eigen polisvoorwaarden worden niet gehoord of gelezen, of doen ze niets mee.
Ja, ze onderschrijven de voorwaarden wel, zeggen ze, maar doen er dus niets mee!
Het loopt nu dus via het Kifid.
de procedure...
De afkoop loopt dus anders dan wij verwachten.
Reaal zegt, wat we doen is gebruikelijk.
Niet mee eens?, dien maar een klacht in bij onze klachten afdeling.
Klachtenafdeling is Reaal, dus zegt, wat we doen is gebruikelijk.
Niet mee eens? ga maar naar het Kifid of de rechter.

Alle argumenten worden niet meegewogen omdat wat Reaal doet gebruikelijk is!
Antwoorden geven zonder het dossier in te hebben gezien, en beloven, beloven, beloven... er naar te kijken.
NOT!

Alle klachten die gemeld zijn door Desimaas