Klacht: Afstuderen

op 24 juni 2017 over Hogeschool Rotterdam in de categorie Opleiding

IK heb een klacht in verband met mijn afstudeer. Ik had mijn afstudeeropdracht sinds 2009 al ingeleverd bij de heer E van Balep. Afdeling Leraren opleiding Algemene Economie. Toen ik in februari 2010 ziek werd heb ik alle docenten gevraagd om alles af te ronden. Toen kwam nog bij dat er plotseling 2 vakken die eerder niet zou worden gegeven wel werd gegeven. Hiervoor heb ik dus toch examen gemaakt zonder ooit les te hebben gevolgd. Ik haalde t ook. Toen heeft Denise Solleveld beloofd dat ik zo snel mogelijk in elk geval voor december 2011, mijn afstudeer al verdedigt zou hebben. Echter was dit niet zo. zoals al de jaren ervoor. Ik heb toen niet meer ingeschreven. war erg ziek. kon niet afstuderen. Toen ik eindelijk op gesprek kwam bleek de meeste docenten daar weg. Resultaat: mijn afstudeer is nog steeds niet verdedigd door mij. Dat was t enigste wat toen nog restte. Ik wil dit zo snel mogelijk alsnog doen en stel dus daarom voor dat ik in de gelegenheid hiertoe alsnog wordt gesteld. Ik heb al genoeg gewacht.

Zo snel mogelijk mijn afstudeeropdracht die destijds al goedgekeurd is, verdedigen en het diploma ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hogeschool Rotterdam over deze klacht.

Reactie van de melder van de klacht Rita Khedoe

1 maand geleden - ik wil afstuderen.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Hogeschool Rotterdam in behandeling genomen

Bericht van Hogeschool Rotterdam

1 maand geleden - Beste Rita, we nemen contact op met de onderwijsmanager van de lerarenopleiding Economie en zullen zo spoedig mogelijk een inhoudelijk antwoord geven. ^JO

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hogeschool Rotterdam een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hogeschool Rotterdam

Heeft op 27 juni 2017 om 13:49 geantwoord

Beste Rita, we hebben de contact gehad met de onderwijsmanager van de opleiding op dit moment. Hij geeft aan dat jouw situatie bekend is bij de HR, maar dat jouw examenprogramma inmiddels is verouderd en het afstudeerprogramma is aangepast. Om nu een diploma te krijgen zal er het een en ander ingehaald moeten worden, of de examencommissie moet bereid zijn een uitzondering toe te staan. Daarvoor is dan een decaan advies nodig.

Je wilt graag afstuderen in de lerarenopleiding Economie, maar je bent hiervoor uitgeschreven geweest en moet daardoor opnieuw aan de landelijke kennistoets deelnemen. Daarnaast wordt de vorm van afstuderen aan deze opleiding sinds meer dan twee jaar niet meer in deze vorm aangeboden.

We zien dat jij hierover al in gesprek bent geweest met de huidige vakgroepcoördinator. Ons advies is om een brief te schrijven naar de examencommissie (via ivl-examencommissie@hr.nl) om naar de mogelijkheden te vragen om niet te hoeven deelnemen aan de landelijke kennistoets en om jouw opleiding af te mogen sluiten met de oude opdracht (die van 2011). Ook kun je een afspraak maken met de decaan (via http://bit.ly/2sMukE2) om te bekijken of aanpassingen mogelijk zijn bij afname van de landelijke kennistoets.

Mochten wij nog iets voor je kunnen doen, horen wij het graag. ^JO

Heeft op 29 juni 2017 om 14:34 geantwoord

Nee. De link werkt niet, omdat het account niet meer bestaat. Heb vandaag gebeld met de afdeling facilitair informatie technologie (gesproken met de heer Oer). Ik heb meer aan de telefoonnummers van de examencommissie en het decanaat. en natuurlijk het email van deze twee. Nogmaals het gaat om de Leraren opleiding Algemene Economie.

Reactie van de melder van de klacht Rita Khedoe

1 maand geleden - Kan ik het nummer en email adres van het examencommissie krijgen? En die van het decanaat verbonden aan de lerarenopleiding Algemene Economie?

Bericht van Hogeschool Rotterdam

1 maand geleden - Beste Rita, de examencommissie is alleen via ivl-examencommissie@hr.nl te bereiken. Het decanaat heeft dagelijks tussen 10.00 en 12.00 inloopspreekuur. Geschikt voor kortere vragen en het maken van een afspraak. Heb je meer tijd nodig dan adviseren we je eerst contact op te nemen met het decanaat via 010 - 794 4256. Mochten we nog wat voor je kunnen doen dan horen wij dit graag. ^NL

Alle klachten die gemeld zijn door Rita Khedoe