Klacht: Afhandeling aanmaning

op 04 april 2013 over Unigarant in de categorie Verzekering

Onze doorlopende reis- en annuleringsverzekring hebben we in 2011 opgezegd. Toch wordt er een incasso gedaan in mei 2012. Telefonische opheldering geeft ons gelijk en we kunnen de incasso ongedaan maken. Naar nu blijkt: Enige tijd stort Unigarant het bedrag op onze rekening, zonder enig uitleg. In september stuurt men opnieuw een nota. Telefonisch navraag beloofd Unigarant ons terug te bellen. Wordt niet nagekomen. Maart 2013 opnieuw een nota (wij waren afwezig) gevolgd op 10 maart met een incassoburo. 4 maart 2013 opnieuw Unigarant gebeld, (Gerda Hofman) men gaf mij een week om alles uit te zoeken.
Op 8 maart had ik alles uitgezocht (zoals hierboven omschreven) en alsnog de originele nota voldaan. Vervolgens Unigarant gebeld en hopende hiermee alles te hebben afgesloten.
Een week later opnieuw incassoburo met nota voor de incassokosten. Opnieuw gebeld met incassoburo en gemaild dat alles voldaan was en ik inmiddels de uitgeschreven polis had ontvangen. Op verzoek incassoburo kopie gestuurd. 4 april opnieuw nota incassoburo voor de incassokosten. Opnieuw gebeld, men wist me te vertellen dat Unigarant besloten had, gewoon door te gaan met wat men in gang had gezet. Na uitleg, verzocht men mij begripvol opnieuw Unigarnant te contacten aangezien zij de enige waren die dit konden stoppen. Alzo gedaan, na langdurig overleg, in wachten op de uitslag van het overleg kwam het verlossende woord. Intern had men de medewerker overruled en besloten dat alles bleef zoals het was, contact met intern was niet mogelijk en de incassokosten moest ik gewoon betalen.
Raar dat er vanuit Unigarant als het incassoburo nooit met klant wordt gecommuniceerd over besluiten en berichten. Raar dat medewerkers overruled worden waardoor klanten contact dus geen enkele zin heeft. Raar dat met besluitvormend personeel niet gecommuniceerd kan worden.

Betere communicatie naar klanten.
Nakomen van afspraken die gemaakt zijn met medewerkers ook al is men intern hiermee niet eens.
Mocht men intern er anders over denken, geef dan ook een mogelijkheid om te communiceren.
Terugstorten van de door mij gemaakte incassokosten.

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Unigarant over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Unigarant in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Unigarant een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

7 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Unigarant beoordeeld.

Unigarant

Heeft op 10 april 2013 om 20:30 geantwoord

De klacht is per post afgehandeld. Klachtmelder ontvangt van Unigarant een schriftelijke reactie op zijn klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door hjg123