Klacht: Afgesloten en meermaals beloftes tot heraansluiting niet nagekomen

op 08 juni 2016 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Maandag afgesloten vanwege geen leverancier bekend. Nieuwe leverancier hield verkeerde datum aan.
Met spoed leverancier door laten geven van levering.
De afsluiters gaven aan dat heraansluiting dan spoedig zou volgen en ik de afsluitkosten een heraansluitkosten kon pinnen aan de deur.
Dit bleek echter niet waar. Afsluitkosten moest een factuur van aangemaakt worden dus kon geen betaling doen volgens de medewerker van het contactcentrum. Later weer gebeld en mocht overmaken onder vermelding van naam adres en woonplaats. Omdat ik via dezelfde bank over ging maken was dit meteen zichtbaar. Ook dit was niet waar.
Verwerking duurt volgens collega weer 48 uur.
Toen op verzoek een betaalbewijs gestuurd en medewerker van debiteurenbeheer keurde dit goed, omdat afsluiters al vrij waren de volgende ochtend weer bellen voor heraansluiting.
Dinsdag dag twee weer gebeld en betaling was niet verwerkt dus geen heraansluiting. Betaalbewijs is niet voldoende bewijs. Weer een loze belofte dus.
Ook de hele dag geen enkele oplossing.
Nu woensdag en 48 uur verder maar betaling is nog niet verwerkt zoals dit uiterlijk zou gebeuren volgens medewerkers. Het duurt nu langer omdat ik geen debiteurnummer heb vermeld op overschrijving terwijl ik op advies medewerker dit zo heb overgemaakt.

Ik word echt van het kastje naar de muur gestuurd.
Geen enkele stap komen we verder.
Er is een leverancier, er is betaald al 2 dagen geleden en ondanks meerdere beloftes nog geen stroom en gas.

Wanneer er spoedig een afspraak voor heraansluiting is.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 03 oktober 2016 om 11:38 geantwoord