Klacht: Adminstratieve rotzooi en achterstand bij stugge ‘de Friesland’!

op 12 oktober 2013 over Friesland Zorgverzekeraar in de categorie Verzekering

Doordat de friesland automatische incasso wil voor de verzekering maar de datum van incasso niet wil wijzigen, zijn wij een klap in de problemen gekomen. Blijkbaar stond er 1 keer niet genoeg geld op de rekening, omdat op de 1e van de maand niet altijd het geld niet altijd binnen is. Dit varieert van de 1e t/mde 5e van de maand. Hier willen die stugge friezen niet aan! Als men op de 6e t/m de 10 van de maand het geld incasseert, was er nu niets aan de hand! Aangezien ik bereidwillig ben om dit op te lossen, heb ik meerdere keren met de friesland medewerkers gemaild en aan de telefoon gehangen. Echter zonder resultaat. Er kwam in 1 keer ook nog een ‘eigen risico’ rekening van 2012 bij!!! Dit na ten minste 6 maand na dato. Zo zonder een aankondiging proberen ze zo even zonder blikken of blozen van je rekening af te boeken. Er zal misschien wel een brief zijn geweest, maar heb deze nooit ontvangen! Dit op hun onduidelijke website te zoeken is ook onbegonnen werk, als het er al op staat. Anyway, daar een regeling voor getroffen a 25 euro/m. Na de 2e betaling heb ik het hele bedrag over gemaakt, in de hoop dat dit goed zou komen de volgende maand. Niet dus. Nu nog steeds wordt die 25 euro bij de rekening op gedrukt! Ook hier correspondentie over gehad met de klantenservice en debiteuren administratie. Hier gevraagd of ik een afdrukken van mijn betalingen in 2012 aan de Friesland kon krijgen en wat debiteuren denkt wat ze nog van ons krijgen. Stug antwoord: DOEN WE NIET,PUNT UIT! Vandaag kreeg ik een brief waarin stond dat ik maand 08 en 09 niet betaald had, terwijl ik dit al lang betaald heb. Uit de reacties hier kan ik een paar conclusies trekken: De friesland heeft haar administratie niet op orde. Hierdoor is het voor debiteurenadministratie niet mogelijk om actuele afdruk te maken. De friesland loopt met haar administratie achter, ergens tussen de 2 en 12 maand! Men denkt niet met de klant mee of kan dit domweg niet door een te oud en stug relatiebeheer systeem. Al met al een goede reden om De friesland voor altijd te mijden, als dit achter de rug is. Wees gewaarschuwd en lees alle klachten!

Dat Anita van der Veen hoogst persoonlijk bij mij langskomt met de meest actuele mutatie! Hierna zullen we gezamenlijk kijken naar een oplossing. Ik hoef geen excuses, want hiervoor is ruimschoots te laat. Na dit debacle ben ik weg bij De Friesland!!!

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Friesland Zorgverzekeraar

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Friesland Zorgverzekeraar over deze klacht.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Friesland Zorgverzekeraar nog niet in behandeling is genomen.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Friesland Zorgverzekeraar in behandeling genomen

Bericht van Friesland Zorgverzekeraar

7 jaren geleden - Goedemorgen,Goed dat u zo duidelijk omschrijft wat uw klacht is. Ik zal proberen uw vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden. Het is vervelend om te horen dat de maandelijkse premie in uw geval op een ongelukkige datum wordt afgeschreven. Omdat wij 1 datum hanteren waarop wij incasseren is het helaas is niet mogelijk om de premie op verschillende data te incasseren. Wel kunt u er bij een Alles Verzorgd of Vrije Keus polis voor kiezen om te betalen met een acceptgiro of u kunt een automatische overboeking instellen. Hiermee kunt u de rekening op een datum naar uw keuze overmaken (in uw geval tussen de 6e en 10e van de maand). Een Online Verzorgd polis wil zeggen dat alles digitaal / online gaat en we geen uitzonderingen hierop kunnen maken, dit is ook de reden dat dit onze goedkoopste basisverzekering is.Via uw persoonlijke Mijn De Friesland account kunt u de brieven van de afgelopen jaren teruglezen, deze zijn gesorteerd op datum van ontvangst. Hier staan ook de brieven waarin vermeld staat welke maanden nog niet voldaan zijn. Als u uw bankafschriften bij de hand heeft kunnen mijn collega’s aan de telefoon of bij een van onze winkels met u meekijken wat er met de betaling van de desbetreffende maand is gebeurt en waar de achterstand vandaan komt.Daarnaast snap ik dat het vervelend is dat het Eigen Risico pas na 6 maanden na datum wordt afgeschreven. De reden hiervan is dat zowel zorgverleners als verzekerden (wettelijk gezien) de rekening van een behandeling tot 3 jaar na datum bij de zorgverzekeraar mogen indienen. Zodra deze rekening bij ons binnenkomt krijgt u op de eerstvolgende maand de rekening van het eigen risico. Omdat het niet voor iedereen haalbaar is om deze rekening direct te voldoen bieden wij onze verzekerden de gelegenheid om dit in termijnen te betalen.Graag nemen wij contact met u op om de incasseringen van de afgelopen maanden te bespreken, wilt u uw contact- en adresgegevens toesturen naar [email protected]?Alvast bedankt.Met vriendelijke groet,Annelies De Friesland Zorgverzekeraar

Reactie van de melder van de klacht biomus

7 jaren geleden - Annelies heeft gereageerd, heb hierop een email gestuurd op 25-10-2013 en sindsdien niks meer van gehoord! Inmiddels ben ik erachter, dat de Friesland onder het Achmea concern valt. Daardoor vallen de puzzelstukjes in elkaar en verklaart dit soort hufterig gedrag!

Reactie van de melder van de klacht biomus

1 jaar geleden - We zijn voor de rechter geweest en de Friesland heeft dit verloren. Zo wordt de premie duurder!!! Onnodig naar de rechter en betaling klakkeloos doen en niet vragen of de behandeling daadwerkelijk zo gedaan is, ook niet na aandringen van mij. Dit kost te veel moeite!! Voor mij nooit meer Achmea!!!!!

Alle klachten die gemeld zijn door biomus