Klacht: Niet naar de wc met stoma; lekkage in vol zicht

op 12 september 2017 over Action in de categorie Huishoudelijke winkels

Letterlijk en figuurlijk #shithappens

Bij de action even wat halen, maar zelfs dat is al te ver van huis voor mensen met een ileostoma, die wat meer produceert (darmfalen). Ondanks vooraf legen, voordat ik de deur uit ga.. Kan een stoma spontaan veel productie krijgen. Gevolg: Plofzak!
Dus ik vraag aan de kassa of ik naar de toilet mag. Deed dit pas wanneer ik aan de beurt was, al stond ik in de rij al met stress m’n stoma zak vast te houden.. Nee, eerst wachten tot ik aan de beurt was en netjes eerst afrekenen. – Maar in die tussentijd knalt die stoma enkel voller en is een lekkage aanwezig –
Ik stelde de vraag, maar ik kreeg een nee.
Ik wijs naar de enorme bobbel onder mijn trui en vertel dat ik een stoma heb.
Dus dat ik hem echt NU moet legen, aangezien ik anders lekkage krijg. Een overleg via haar oortje. En ik sta in stress, mijn zak vast te houden, had nog maar paar seconden:
Weer een nee.
Een “schandalig” volgde uit de rij van een vrouw.. Helaas heb ik daar niets aan (al voelde de steun even fijn, het bracht me nog meer tranen; want ze had gelijk. Schandalig!)
Ik betaalde een euro te veel, maar mn wisselgeld ligt nog in hun kassa la.. Want wachten tot ze dat gepakt had, kon niet meer. Lekkage was een feit.
Dus pakte m’n spullen en ben, met m’n handen om m’n overvolle stoma zakje, als ’n gek de winkel uitgelopen.. Naar buiten.
Buiten op de parkeerplaats, waar iedereen me gewoon nog kon zien, in al m’n schaamte, met tranen, een lekkage rijker, leeg ik mijn zakje in ’n hoekje in n blauw zakje.
Hoeveel mensen dit alsnog gezien hebben weet ik niet. Maar zeker een hoop.
Fijn, in je eigen stadje.

Maar weer geweigerd. Weer. Want dit is mijn zoveelste incident.
Het is te absurd voor woorden. Het overkomt me dagelijks en hierom durf ik amper meer ergens te komen. Ik kom maar 1 uur de deur uit per dag, moet mijn stoma dan altijd wel 1x legen. En daarom kom ik nooit verder dan m’n vaste adresjes waar ik weet dat ik wel naar de wc mag.
(Een apotheek ernaast, restaurant oid. Of ziekenhuizen).
De Action, valt daar dus helaas niet onder.
(Beide filialen in Nijmegen niet).

Zo isoleer je dus mensen (en zo verneder je ze ook..)
Shit happens, maar dit was echt shit!
Ik heb vernomen via Stomaatje en het hoofdkantoor van de Action dat ik wel degelijk naar de wc had gemogen. Dat dat de regels zijn: Kinderen, mensen die ziek zijn etc. Mogen naar de wc.
Dat heeft het hoofdkantoor zelf tegen een lid van Stomaatje; die werkzaam is bij een Action filiaal, gezegd.
Vind het absurd dat er zo met klanten word omgegaan.

(Daarnaast zat al mijn kleding zo onder de ontlasting, dat ik het weg heb moeten doen! Dus nog een enorm dure grap ook. Want een tijdje van huis; viel niet meer te redden na 3 wasjes met Piek/ossengal etc.. Doei dure Replay jeans en mijn shirt, lingerie etc. Zoveelste keer, zo’n dure grap; dan t wisselgeld.. Maar de vernedering en de isolatie; met eenzaamheid, als gevolg. Vind ik nog het ergst!)

Dat moest ik f kwijt.
Begrip voor mensen met een stoma? Ho maar.

Dat ze mensen gewoon naar de wc laten gaan ..

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Action

Bericht van Action

2 jaren geleden - Geachte heer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw bericht. Uw klacht zal via deze website niet in behandeling genomen worden.Wij verzoeken u hierbij het bericht rechtstreeks naar Action te sturen. Voor de mogelijkheden om in contact te komen met ons, verwijzen wij u graag naar onze website met de contactgegevens: https://www.action.com/nl-nl/klantenservice/contact/.Met vriendelijke groet,Team Webcare Action

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Action nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lisa Bergen