Klacht: Actie meldt uiteindelijk niet af én teller loopt door.

op 02 augustus 2016 over ParkMobile in de categorie Parkeren

Geachte heer/mevrouw,

Op 31-7-2016 heb ik, in Rotterdam ZONE 21, een parkeeractie gestart die ik later via de applicatie weer heb afgemeld (in de veronderstelling dat dit was gelukt)…
In de avond van 1-8-2016 wilde ik nog een parkeeractie starten in dezelfde zone. Tot mijn schrik zag ik dat de applicatie 25 uur en 17 minuten(!) is doorgegaan met tellen. Dit terwijl ik een pushnotificatie hoor te krijgen wanneer de teller nog loopt. En aangezien dit niet was gebeurd, kon ik ervan uitgaan dat de parkeeractie was gestopt.
Ik heb de meldingen via sms bewust uitgezet, omdat deze extra kosten met zich meebrengen.

Ergens moet er, tussen de communicatie met Parkmobile en mijn telefoon, wat fout zijn gegaan, want de parkeeractie was (uiteindelijk) niet gestopt en daarbij heb ik ook geen melding(en) gekregen.

Tevens kan ik aantonen dat mijn voertuig met kentekenen RZ-GR-74 gedurende die tijd niet aanwezig was in ZONE 21.

Deze klacht is ook gemeld bij gemeente Rotterdam.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en zie uw reactie graag zo spoedig mogelijk tegemoet.

Emmanuël Martina

Een logische tegemoetkoming in de kosten die er als volgt uitziet:

31-7: 21:25 - 23:00
1-8: 22:42 - 23:00

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ParkMobile over deze klacht.

Bericht van ParkMobile

5 maanden geleden - Beste heer Martina, Hartelijk dank voor uw bericht. Vervelend te vernemen dat uw parkeeractie heeft doorgelopen. Wij hebben helaas geen eerdere afmelding van u mogen ontvangen waardoor uw parkeeractie is langer doorgelopen. Voor het gebruik van onze app is een goede internetverbinding noodzakelijk. In bepaalde gebieden op straat, wanneer het netwerk bijvoorbeeld druk bezet is of wanneer er een verminderd bereik is op het toestel, kan het zijn dat de verbinding niet optimaal is en de app geen (stabiele) verbinding kan maken met het netwerk. In dat geval is het mogelijk dat u op stop drukt, maar dat uw internetverbinding het niet toelaat om de parkeeractie te beëindigen. Parkmobile kan niet aansprakelijk gesteld worden voor schade die ontstaat door het onvoldoende functioneren van de netwerken of diensten van derden. Wanneer u gebruik maakt van de app, dan vindt u de bevestiging van het succesvol stoppen van een parkeeractie in de parkeerhistorie. Wij willen u daarom adviseren na het stoppen van een parkeeractie, altijd uw parkeeractie op te zoeken in de parkeerhistorie van de app. Staat de parkeeractie hier vermeld met een begin-, eindtijd en berekende kosten, dan kunt u er van uitgaan dat de parkeeractie correct is afgemeld. Als u dit na iedere actie doet, dan weet u zeker dat parkeeracties niet ongewenst doorlopen. Wij dienen helaas te melden dat de klant zelf verantwoordelijk is voor het correct aan- en afmelden van een parkeeractie. Wanneer het niet lukt om een parkeeractie via de app af te melden kan een parkeeractie op verschillende andere manieren afgemeld worden. Dit kan bijvoorbeeld middels het telefonisch inbellen naar ons spraaksysteem (020-799 0000), het sms’en van een ‘Q’ naar 4111 of het raadplegen van onze Helpdesk (0900 666 5 666). Wanneer de parkeeractie op een andere manier afgemeld wordt, zullen de parkeerkosten niet hoger op lopen dan de bedoeling is. Wij vinden het vervelend om te vernemen dat het niet direct gelukt is om uw parkeeractie te beëindigen. Helaas moeten wij u melden dat er tot onze spijt geen mogelijkheid is voor het restitueren van de kosten, daar het voor ons niet mogelijk om geregistreerde parkeeracties achteraf te wijzigen. Dit heeft als reden dat de parkeergelden belastinggeld betreft en dat dit afgestaan moet worden aan de gemeente. Zij hebben zelf zicht op de parkeeractie die gecreëerd zijn. Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Whitney van der Koelen Customer Support

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ParkMobile in behandeling genomen

Alle klachten die gemeld zijn door Emmanuel Martina