Klacht: Absurd hoge afrekening

op 04 oktober 2017 over Evides in de categorie Waterschappen

In Juni hebben mijn ouders een afrekening van Evides ontvangen met een te betalen bedrag van
€ 2.462,22 voor een verbruik van 2 zwembaden vol en wat onmogelijk lijkt (2.292 m³). De afgelopen jaren hebben mijn ouders gemiddeld een verbruik gehad van 55 tot 75 m³, dus je zou denken dat er ergens een lekkage zit (dit is inmiddels uitgezocht, maar er is geen lekkage).
Na lang heen een weer bellen met Evides krijgen wij alleen maar te horen dat mijn ouders waarschijnlijk de afgelopen jaren de verkeerde watermeterstanden hebben doorgegeven en dat daarom het verbruik altijd veel lager is uitgevallen. Dit lijkt mij sterk, want mijn vader zou nooit jarenlang achter elkaar de verkeerde meterstanden doorgeven, vooral niet omdat hij verstand heeft van alles wat in de meterkast te vinden is.
In de afgelopen jaren zijn er mensen van Evides langs geweest voor de meter. Ik denk persoonlijk dat het daar mis is gegaan. Ik heb aan Evides gevraagd of ze hebben bijgehouden wanneer er iemand is geweest en waarvoor. De reactie die ik hierop krijg is dat het niet mogelijk te zien is in het systeem. Het enige wat ze kunnen zien is dat er in 2008 een nieuwe meter is geplaatst.
Mijn ouders hebben aangegeven dit bedrag niet te kunnen en willen betalen. Zij voelen zich belazerd, omdat er niet veel gedaan wordt aan de kant van Evides om te onderzoeken wat er gebeurt zou kunnen zijn. Zij zijn bereid om juridische stappen te ondernemen als dit niet opgelost wordt.

Evides moet onderzoeken wat er gebeurt zou kunnen zijn. En samen met ons tot een gepaste oplossing komen.

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Evides

2 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Evides nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door janiseg