Klacht: geen toegang tot mijn pensioenoverzicht in MijnABP

Klant ABP op 07 december 2016 over ABP in de categorie Pensioenen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik krijg al vanaf eind oktober geen toegang tot mijn pensionoverzicht en kan geen berekeningen maken over de opties en gevolgen van deeltijdpensioen. Op 24 nov en 7 dec gebeld met klantenservice maar niemand kan zeggen wat er aan de hand is en wanneer het opgelost is. .
Ik krijg ook geen afspraak met een adviseur want die gebruikt OOK MijnABP en kan dus ook niets zien op dit moment!!! Alleen backoffice kan iets doen maar dat duurt tenminste (want het is druk!) 6 weken.

Gewenste Oplossing:

Ik wil toegang tot mijn pensioengegevens of ten minste op korte termijn een gesprek met een adviseur die daar toegang toe heeft en samen met mij een aantal opties kan doornemen voor deeltijdpensioen en de effecten daarvan op mijn pensioenopbouw.kan aangeven.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABP over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ABP in behandeling genomen

Bericht van ABP

8 jaren geleden - Beste mevrouw van Helvert, Helaas kan ik je klacht nu niet in behandeling nemen. Aan de hand van de postcode & huisnummer kan ik geen klantgegevens vinden. Heb je voor mij anders een klantnummer? Ik hoor het graag. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Bericht van Robin van Klacht.nl

8 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABP een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABP

Heeft op 06 januari 2017 om 17:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

Bericht van ABP

8 jaren geleden - Bij deze nog een keer onze reactie: Beste mevrouw van Helvert, Er stond een cijfer in de postcode verkeerd, daarom kon ik geen gegevens vinden ;) Allereerst wil ik aangeven dat ook ik uw klacht niet kan oplossen. Ik begrijp dat dit heel vervelend is, maar ABP is u niet verplicht toegang te geven tot MijnABP. MijnABP is namelijk een extra service. Doel van MijnABP is om onze deelnemers maximaal te informeren. Dit lukt helaas niet in alle gevallen. De mogelijkheden die MijnABP biedt zijn allereerst afhankelijk van de pensioensituatie in het algemeen, maar ook van de specifieke situatie van de individuele deelnemer. Het kan dat hierdoor geen juiste berekening wordt gemaakt. En dat willen wij niet. Wij willen u wel een juiste berekening tonen. UIteraard zijn er wel alternatieven voor deze dienst, ik begrijp dat er al een berekening loopt en er een signaal is doorgegeven. Voor verdere vragen of andere berekeningen kunt u contact op nemen met onze klantenservice, 045 - 579 60 70. Met vriendelijke groet, Cindy - Webcare Team ABP

Klant ABP

Heeft op 11 januari 2017 om 11:16 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Blijkbaar val ik in een categorie waarvoor het onmogelijk is om een betrouwbare berekening te tonen in MijnABP. Maar waarom wordt dat dan niet meteen als ik probeer in te loggen inhoudelijk met mij gecommuniceerd en krijg ik 3 maanden steeds te zien: 'er is een storing die we zo snel mogelijk gaan oplossen''. En als dit voor mijn niet opgelost kan worden dan vind ik dat de mensen waarvoor dat geldt, niet 6 weken moeten hoeven wachten op antwoord op iedere inhoudelijke vraag die ze stellen. Antwoorden roepen altijd weer vragen op en zo ben je 6 maanden verder voordat je een beetje een beeld hebt van de inhoudelijke opties en gevolgen van vervroegd (deeltijd) pensioen. En met een beetje goede wil hoeft het dan al niet meer voor mij omdat ik dan met pensioen ga en mij de optie gefundeerd te beslissen over eerder stoppen bijna onmogelijk wordt gemaakt!

Alle klachten die gemeld zijn door