Klacht: Aansluiting

op 23 juli 2015 over Reggefiber in de categorie Glasvezel

Sinds vorige week is de modem van de glasvezel geïnstalleerd in ons te verbouwen huis. ’s avonds zag ik dat deze in de woonkamer geplaatst was, i.p.v in de meterkast, zoals op hun website vermeld staat. Het bleek dat de installateur had gezegd dat dit zo was afgesproken met de makelaar toen de koop werd afgewikkeld, maar dat we het later wel makkelijk om konden laten zetten. Echter, Reggefiber weigert dit, tenzij ik 300 euro betaal. Er is schijnt geen beleid te zijn voor woningen die eventjes in niemandsland staan, omdat men bezig is met de overdracht.

Als ze het kosteloos omzetten naar de meterkast

5 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Reggefiber over deze klacht.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Reggefiber in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Daisyk

5 jaren geleden - Ik wil hier nog aan toevoegen dat de router niet on dexelfde ruimte is als de glasvezelmodem dus dan zou ik gaten moeten boren in de muur en snoeten via het plafond naar de modem moeten laten lopdn

Reactie van de melder van de klacht Daisyk

5 jaren geleden - Ik wil hier nog aan toevoegen dat de router niet on dexelfde ruimte is als de glasvezelmodem dus dan zou ik gaten moeten boren in de muur en snoeten via het plafond naar de modem moeten laten lopen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Reggefiber een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Reggefiber beoordeeld.

Bericht van Reggefiber

5 jaren geleden - Geachte mevrouw Kras,U heeft eerder contact gehad met mijn collega Roliena Hofsteenge.Het glasvezelaansluitpunt is geplaatst in de woonkamer. Dat is geplaatst in overleg met de vorige bewoner, onze aannemer en de installatierichtlijnen. Gelet op de telecommunicatie infrastructuur in de woning op moment van plaatsing is de woonkamer ook de beste keuze. Die plek is de centrale aansluitlocatie voor alle telecommunicatiediensten in uw woning.Vervolgens heeft u, na aanschaf van de woning, besloten om de centrale telecommunicatie te verplaatsen naar de meterkast. Uit optisch oogpunt begrijpen wij deze beslissing, maar dat wilt niet zeggen dat wij daarvoor de kosten moeten dragen. Wij hebben immers het glasvezelaansluitpunt geplaatst op de plaats waar deze hoort.Het verplaatsen van het glasvezelaansluitpunt in uw woning is niet kosteloos, de kosten hiervoor bedragen € 299,- inclusief btw.Wanneer u er voor kiest om het glasvezelaansluitpunt te verplaatsen, ontvangt u een akkoordverklaring. U gaat akkoord met de kosten wanneer u onze akkoordverklaring getekend naar ons opstuurt. Op het moment dat wij het ondertekende exemplaar hebben ontvangen, neem ik of een van mijn collega's contact op met een aannemer. De aannemer maakt een afspraak voor het verplaatsen van het glasvezelaansluitpunt. Nadat de werkzaamheden zijn uitgevoerd ontvangt u een factuur.Graag hoor ik van u of u het glasvezelaansluitpunt wilt laten verplaatsen.Met vriendelijke groet,Mascha Joren Escalatie team

Reggefiber

Heeft op 27 juli 2015 om 13:17 geantwoord

Heeft op 27 juli 2015 om 13:58 geantwoord

Vreemd dat dit wordt afgesloten als er geen oplossing is. Mevrouw Roliena heeft mij voor het weekend n.a.v. deze klacht gebeld dat het toch wel kosteloos verplaatst kan worden en nu zegt haar collega van niet en komt deze met het standaard verhaal. Werken een beetje langs elkaar heen en de oplossing die hier geboden wordt is zeker onvoldoende

Alle klachten die gemeld zijn door Daisyk