Klacht: aansluit. Frankfurt 4 MIN. gemist, dag later verder vliegen, begrafenis (bijna) gemist

op 07 juli 2016 over Lufthansa in de categorie Vliegmaatschappij

Amsterdam, 7 juli 2016

Geachte heer/- mevrouw,

In verband met het overleden van onze zus moesten wij op dd. 14.06.2016 jl. onmiddellijk vertrekken naar Medan – Indonesia om de begrafenisplechtigheden te kunnen bijwonen.
Om 19:10 uur vlogen wij met een machine van Lufthansa (LH 0999) vanaf Schiphol naar Frankfurt , daar waar wij om 21:00 uur over moesten stappen naar een ander vliegtuig(SQ 0325) van de vliegmaatschappij SQ dat ons verder naar Medan zou vliegen.
Echter, (LH 0999), vanaf Schiphol naar Frankfurt, had een vertraging gehad van 45 minuten. Bij de wachtkamer van de boardingroom, hadden wij nog aan het dienstdoende grondpersoneel van Lufthansa op Schiphol gevraagd of wij er nog genoeg tijd kregen om in Frankfurt de overstap te maken, daarop antwoordde deze persoon ons volmondig met een “JA”. Wij hadden er ook aangegeven dat wij (mijn zus en ik) dezelfde avond nog naar Singapore beslist moesten doorvliegen zodat wij op tijd aan zouden komen in Medan. Zo zouden wij de begrafenis kunnen bijwonen. Het grondpersoneel op Schiphol zei ons dat men in Frankfurt al wist dat wij later aankwamen en dat ze er zeker op ons zouden wachten.
Sterker nog, er werd ons verteld dat de overstap gegarandeerd was, “SQ” zou wachten tot alle passagiers die vanaf Schiphol vertrokken zijn, in het vliegtuig stapten.
Maar wij kwamen helaas vier minuten te laat aan in Frankfurt, en dit was niet onze schuld maar van Lufthansa . Volgens het grondpersoneel bij de Gate in Frankfurt , stond er(SQ 0325) al gereed voor een “take of”, wij mochten de Gate niet meer in, punt uit.
Wij werden er onvriendelijk en bot behandeld door het grondpersoneel en dat vonden wij erg jammer.
Toen wij er probeerde aan de dienstdoende persoon onze situatie uit te leggen (dat er haast bij was, dat het geen vakantietrip was, men wilde er het dode lichaam van onze zus zo snel mogelijk begraven, want in Indonesië, waar overdag 40 graden Celsius is, zal het snel in staat van ontbinding zijn, en dat ik op Schiphol reeds aan het daar dienstdoende grondpersoneel medegedeeld had over onze situatie en dat wij het liefst dezelfde nacht nog wilden vertrekken), kon dit grondpersoneel in Frankfurt desondanks, niet met ons mee voelen, in plaats daarvan kregen wij op een vermanende en schreeuwerige toon te verstaan dat wij juist de situatie van de Lufthansa dienden te begrijpen en dat regels gewoon regels waren, dus geen uitzondering mogelijk, zelf als het hier om een dood familielid gaat! In Duitsland, mag een vliegtuig tot 22:00 uur vertrekken, aldus dit grondpersoneel. Dit antwoord vonden wij bot en niet professioneel, of hadden wij hier te maken gehad met een zeer slecht opgeleid grondpersoneel? Of andersom, kregen wij hier misschien juist te maken met een zeer hooghartig grondpersoneel van de Lufthansa dat ons voor een soort bedelaar of asielzoekers aanzag?? Lufthansa zouden ook begrip moeten kunnen tonen voor onze standpunten. Op zijn minst moest het grondpersoneel in Amsterdam onze situatie, serieus nemen, want het gaat hier om het overleden van ons familielid, maar dat had dit grondpersoneel niet gedaan, want wij werden gewoon niet serieus genomen. Hierdoor hadden wij heel veel tijd verloren!

Diep teleurgesteld en vernederd, liepen wij achter het grondpersoneel aan naar de balie om onze ticket te laten omboeken. Urenlang moesten wij daarvoor in de rij staan, maar het bleek later dat het grondpersoneel ons naar een lokale balie begeleidde terwijl wij intercontinentale passagiers zijn ! Deze domme fout bewees wat ons betreft hoe incompetent het grondpersoneel was. Eindelijk, na meer dan(wederom) twee uur in de juiste rij te staan, werden onze tickets omgeboekt. Wij mochten de volgende dag mee vliegen met (SQ 025)
Ook bij de ticketbalie werden wij er niet vriendelijk en correct behandeld. Mijn verzoek om zo vroeg mogelijk te kunnen vertrekken wegens mijn situatie en of men alle mogelijke vroege vluchten wil uitzoeken, werd zeker als lastig beschouwd. Onze argumenten werden er botweg in de wind geslagen! Het was zelf zover gekomen, dat dit grondpersoneel in Frankfurt tegen ons ging zeggen , dat wij, als wij niet ophield met onze verzoek te verkondigen, maar in de andere rij moesten gaan staan… Waarlijk onbeschoft! Geen beschaving gehad blijkbaar!
Waarom is het klantenserviceniveau van de Lufthansa zo bedroevend laag geworden? Waar is de beroemde Duitse kwaliteit gebleven?
Opeens kregen wij te horen dat wij de volgende dag om 12:30 konden vertrekken. Ze konden echter geen hotelkamer voor ons boeken, omdat er geen “on line booking” mogelijk was. Wij mochten zelf een hotel opzoeken en zelf de taxi betalen en de kosten achteraf declareren bij Lufthansa. Aangezien Frankfurt voor ons een vreemd oord was, namen wij besluit om in de Luchthaven te overnachten( in een stoel!). Maar na een tijdje zag ik dat voor andere mensen wel hotelkamers werden ingeboekt en dat ze er ook vouchers voor de taxi’s uitgereikt hadden gekregen. Ik confronteerde het dienstdoende grondpersoneel met deze feiten en waarachtig, wij kregen nu wel een hotelkamer en voucher voor de taxi toebedeeld.
Wij konden echter onze kamer pas om 2:30 uur middernacht pas in, terwijl wij de volgende dag om 7:00 uur in de ochtend weer terug moesten gaan naar de Luchthaven.
Wat gebeurde hier allemaal? Had het te maken met onze huidskleur? Discriminatie? Of probeerde men ons doelbewust te vernederen?
Man had tegen ons op Schiphol ook gezegd dat onze koffers er automatisch door Lufthansa zouden worden overgedragen aan de “SQ “ in Frankfurt. In Medan, bij aankomst, waren ze echter onvindbaar. Men wist eenvoudig niet waar onze koffers waren gebleven. In de koffers zitten er niet alleen maar kleding, maar ook onze medicatie !

Wij willen van Lufthansa een genoegdoening krijgen voor het verlies dat wij hebben moeten lijden, zowel in tijd, geld(voorbeeld: door gebruikmakend van mijn Nederlandse provider, moest ik voor mijn mobiele telefoon veel extra kosten betalen!) en mentaal
( de vernederende ervaringen!)
Zoals wij behandeld werden, dat hadden wij niet verdiend.

Uw tegenbericht vernemen wij graag.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet

R. R. Sihombing

( de vernederende ervaringen!)
Zoals wij behandeld werden, dat hadden wij niet verdiend.

Uw tegenbericht vernemen wij graag.

Bij voorbaat dank en met vriendelijke groet

R. R. Sihombing

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Lufthansa

8 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Lufthansa nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door MokiYo71