Klacht: Aanrekening extra kosten voor correctie in naam

op 16 juni 2017 over Travelbird in de categorie Online Reisbureaus

Bij boeking op 4/6 heb ik alleen mijn eigen naam (boeker en betaler) ingevuld voor een reis voor 2 personen. Bij ontvangst van de mail met reisdocumenten, merkte ik op dat mijn naam twee maal voorkwam op de documenten en vroeg op 6/6 (5/6 was een feestdag) schriftelijk om dit te corrigeren.
Ik heb speciaal meegegeven dat dit een correctie betreft en geen naamswijziging, aangezien ik uiteraard geen tweemaal dezelfde reis kan maken op hetzelfde moment.
Ik kreeg per mail een reactie van de reisadviseur die bevestigt dat de correctie doorgevoerd werd. Ik bezorgde tevens de gevraagde info van de tweede reiziger. Meer dan een week na de rechtszetting krijg ik telefonisch de mededeling dat de correctie gezien wordt als een naamswijziging en dat ik een aanzienlijk bedrag (€581) dien bij te betalen. Het systeem (van TUI?) heeft blijkbaar eerst twee tickets op dezelfde naam uitgeschreven om nadien 1 van de 2 tickets om diezelfde reden weer te annuleren. Volgens de reisadviseur van TravelBird wil TUI hieraan niets veranderen. Volgens TUI is het TravelBird wiens systeem ontoegankelijk is en geen wijzigingen aanvaardt. Ik vind dit een zeer hoog en onaanvaardbaar bedrag als ‘boete’ voor een technische onoplettendheid waarop van mijn kant uit zeer snel (juridisch gezien binnen de wettelijke termijn van aankopen online) gereageerd werd. Daarnaast kan ik niet begrijpen dat een travelagency met de omvang van TravelBird niet de service kan bieden om deze zaken voor de klant op te lossen.

Terugbetaling van deze onterecht aangerekende extra kost van €581.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Travelbird

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Travelbird in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Travelbird een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Travelbird

Heeft op 31 juli 2017 om 21:42 geantwoord

Beste mevrouw Rosseels,

Allereerst wil ik u danken voor uw bericht.

U heeft de afgelopen tijd contact gehad met mijn collega's en met mijn meerdere om de loop van de boeking te bespreken. Inmiddels is de situatie afgerond.

Voor het ongemak wil ik nogmaals onze excuses aanbieden.

Maybel van TravelBird

Alle klachten die gemeld zijn door Veerle Rosseels