Klacht: Aanmaningskosten E 7,-

op 08 augustus 2016 over Cannock Chase Incasso in de categorie Incassobureaus

23 mei heb ik vergeten in Amstelveen parkeergeld te betalen totaal Eur 1,05
13 juni krijg ik een naheffingsaanslag van Cannock Chase van Eur 60,-.
Deze aanslag is op 27 juli volledig betaald!
Op 4 aug krijg ik weer een naheffingsaanslag van Eur 7,- omdat ik te laat betaald zou hebben!
Vandaag 8-8 heb ik die Eur 7,- onder protest betaald! Dit vind ik pure afzetterij en bedrog!

Als Cannock Chase excuses aanbiedt en die Eur 7,- terugstort op mijn rekening

1 jaar geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Cannock Chase Incasso

Reactie van de melder van de klacht RobingW

1 jaar geleden - Cannock Chase Incasso neemt mijn klacht helaas niet in behandeling. Heel gek dat je snelheidsovertredingen en parkeerboetes normaal 3 maanden de tijd hebt om te betalen. Cannock Chase hanteert een betalingstermijn van 2 weken en deelt direct strafboetes uit. Ongekend! Wie is eigenaar van Cannock Chase? Heel dubieus! En wat is de rol van de Gemeente Amstelveen hierin? Staan zij achter dit disproportioneel harde beleid?

Reactie van de melder van de klacht RobingW

1 jaar geleden - Directeuren van Cannock Chase ... Dhr. JLEM VAN VEEN, STEINSEDIJK 27, 2851 LB HAASTRECHT Geboren 6-10-1959 te NAALDWIJK Dhr. PAJ VAN DIEST, KAMPERFOELIESTRAAT 24,1402 GD BUSSUM Geboren 18-6-1958 te HAARLEM Dhr. CP STAATS Geboren 8-11-1969 te ENSCHEDE Neem jullie verantwoordelijkheid en pas jullie incassobeleid aan!

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Cannock Chase Incasso in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cannock Chase Incasso een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cannock Chase Incasso

Heeft op 10 augustus 2016 om 13:28 geantwoord

Geachte heer, mevrouw,

Indien u bezwaar heeft of wilt maken tegen wettelijk vastgelegde verhogingen kunt u schriftelijk bezwaar maken. Alleen schriftelijke en gemotiveerde bezwaren kunnen door ons in behandeling genomen worden.

U kunt uw bezwaar indienen via:
teambelastingen@cannockchase.nl
Cannock Chase, t.a.v. Team Belastingen
Postbus 103, 6650 AC Druten

Vertrouwende u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd
Cannock Chase

Reactie van de melder van de klacht RobingW

1 jaar geleden - Deze reactie is volstrekt onbevredigend! Klacht is niet gesloten/opgelost! Reactie Cannock Chase dd 13-9-2016 .... Geachte heer/ mevrouw, Op 13 juni 2016 werd u een duplicaatnaheffingsaanslag gestuurd. U werd verzocht het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Omdat geen betaling werd ontvangen, is op 15 juli 2016 een aanmaning naar u gestuurd. U werd nogmaals verzocht het verschuldigde bedrag binnen 14 dagen te voldoen. Op 27 juli 2016 ontvingen wij een betaling ad. Eur 61,05, zonder de reeds in rekening gebrachte aanmaningskosten. Hier werd u middels een herinneringsbrief met dagtekening 4 augustus 2016 nog op gewezen. U geeft aan dat u deze aanmaningskosten onder protest heeft betaald. Het bedrag, Eur 7,00, werd met valutadatum 8 augustus 2016 ontvangen. De aanmaningskosten werden derhalve terecht in rekening gebracht. Volgens de Invorderingswet 1990 art 9. lid 2. is de naheffingsaanslag invorderbaar binnen 14 dagen na opleggen van de naheffingsaanslag en is dus wettelijk bepaald. Deze overtreding valt onder de gemeentewet (parkeerbelasting is een gemeentelijke belasting) en niet onder wet Mulder. De aanslag is volledig voldaan, we hebben het dossier gesloten. Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd. Met vriendelijke groet, Cannock Chase Public Postbus 103, 6650 AC Druten +31 (0)88 1168222 Teambelastingen@ccc.nl http://www.ccc.nl

Heeft op 13 september 2016 om 12:23 geantwoord

zie onder

Alle klachten die gemeld zijn door RobingW