Klacht: Aanmaning

op 19 mei 2020 over Parship in de categorie Datingsites

Ik heb een aanmaning van Call2collect gekregen om – 450 euro te betalen aan Parship.
Ik zou een maand op premium abonnement van – 30 euro met verlenging aangegaan zijn.
Op dat moment vond ik dat maandelijks een prima bedrag voor dit zogenaamde veelbelovende product.
Na een week had ik wel gezien dat dit programma helemaal niet was zoals gehoopt.
Na een avond zoeken had ik een link gevonden waar ik mijn abonnement op kon zeggen. Want het bedrijf was niet telefonisch bereikbaar ivm de Corona crisis.
Dit heb ik een maand na de eerste betaling gedaan.
Ik kreeg een mail terug dat ze niet wisten om welk account het ging terwijl ik wel degelijk mijn accountant en rekening nummer door had gegeven.
Ze doen dat wel slim via die link want dan staat de verzonden mail niet meer in de verzonden mailbox.
Ik heb dan wel een antwoord bericht met een kenmerknummer van mijn opzegging.
Na 2 mails heb ik de automatische incasso in getrokken.
En is er niks meer automatisch geïncasseerd.
Ik dacht dat het nu duidelijk was en dacht dat het opgezegd was.
Nu kreeg ik te horen dat ik een abonnement had afgesloten voor een bepaalde tijd.
Hier heb ik niet om gevraagd als consument.
Nu verwachten ze dus dat ik het volledige bedrag betaal.
Als ik het product gebruikt had en het was volgens verwachtingen dan had ik met alle plezier betaald.
Maar ik heb het programma na een week van me telefoon gegooid en verder niet meer gebruikt omdat het voor mij persoonlijk zeer slecht was.ik heb dan ook niks meer met het programma gedaan dus vind dat ik dan ook niks hoef te betalen.
Vooral niet als ik het van te voren meerdere malen heb proberen op te zeggen.
Ik lees dat meer mensen hier last van hebben en de klacht hebben ingediend op deze site
Ik zou dan ook niet weten hoe het kan dat zo’n bedrijf op deze manier gewoon lekker door kan gaan en elke dag weer nieuwe consumenten oplicht en dingen verdraaid waar fraude mee gepleegd word.
Ik ga dan verder los van dit bericht een zaak beginnen bij rechtsbijstand. Ik vind het ongepast en onmenselijk dat je hier voor hele hoge kosten word opgelicht.

Ik heb januari netjes een maand betaald voor die ene week dat ik het programma gebruikt had.
Ik vind dat ik verder ook geen kosten meer moet hebben als consument voor deze fout of oplichting.
Alles moet worden ingetrokken en mijn abonnement moet worden vernietigd en dan zal ik ook nooit meer terugkomen en zal iedereen af raden om dit programma te gebruiken.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parship over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parship in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parship een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parship

Heeft op 19 mei 2020 om 12:09 geantwoord

Beste BAM-G,

In verband met uw privacy kunnen wij hier niet ingaan op de details van uw lidmaatschap. Ik heb daarom rechtstreeks via het bij Parship bekende e-mailadres op uw melding gereageerd.

Mocht u toch nog verdere vragen hebben, dan kunt u het beste op dat bericht antwoorden.

Parship Webcare Team

Heeft op 19 mei 2020 om 12:23 geantwoord

Het bedrijf legt het nu voor op privacy redenen.
Alweer een nietsnuttig antwoord voor de zoveelste keer
Ik wil iedereen laten lezen dat ik dus geen mail heb ontvangen zoals ze in de oplossing zeggen

Reactie van de melder van de klacht BAM-G

4 maanden geleden - Ik ben hier verder dus nu ook niks mee opgeschoten

Alle klachten die gemeld zijn door BAM-G