Klacht: Aankoopbedrag all risk

op 21 juni 2016 over FBTO in de categorie Verzekering

Schadenummer: QB1631545MEENZ

Hierbij wil ik een klacht indienen, omdat de aangewezen expert bij mij niet de aankoopwaarde wilt hanteren.

In de voorwaarde van fbto staat:

– We kiezen altijd de situatie die voor u het gunstigst is.

12a : U heeft de auto minder dan 37 maanden en de auto kostte € 70.000,- of minder (inclusief btw en bpm)
Dan kijken we naar het bedrag waarvoor u de auto kocht. U kunt dit bedrag aan ons laten zien met een originele rekening of met een bankafschrift.

Ik heb Zojuist het originele contract van mijn garage naar de expert verstuurd en dit kreeg ik als antwoord nadat de auto al bijna een week total loss verklaard is:

[expert]
Goedemorgen, op basis van deze bijlagen kan ik helaas geen aanschafwaarde hanteren. Ik bel u morgen om te dagwaarde en afhandeling te bespreken.

Ik heb gevraagd wat de reden hiervan is geen antwoord!

Verder wil ik aangeven dat ik echt afhankelijk ben van mijn auto ik werk op een industrieel gebied waar openbaar vervoer niet beschikbaar is.
Mijn salaris gaat nu op aan het huren van een auto.

Conclusie ik dacht goed verzekerd te zijn all risk bij fbto.nl maar dit blijkt in het praktijk toch anders erg jammer.

Volledig uitbetaling van het aankoopbedrag zoals fbto ook adverteert.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar FBTO over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door FBTO in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat FBTO een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

FBTO

Heeft op 21 juni 2016 om 14:05 geantwoord

Beste Delavachi,

Je hebt contact gehad met onze Schade expert. Hij vindt je eerste nota niet voldoende om over te gaan tot de aanschafwaarde. Daarbij heeft hij je gevraagd om een andere nota aan te leveren. Die gaat hij opnieuw beoordelen. Een nadere toelichting hierover kan de expert je vertellen.

FBTO Webcare

Reactie van de melder van de klacht José Ortiz

6 maanden geleden - Opgelost? Dit is geen oplossing ik heb de originele factuur van mijn toegestuurd die is afgewezen en op dir afwijzing realiseer ik mijn klacht. Dus er is geen sprake van een opgeloate klacht!

Bericht van FBTO

6 maanden geleden - Beste Delavachi, Je hebt hier op meerdere manieren ook al contact met ons over opgenomen. Actie is gemaakt. De schade expert gaat je opnieuw benaderen. Dit is op zeer korte termijn. Dan kunnen jullie de aankoop nota bespreken. FBTO Webcare

Reactie van de melder van de klacht José Ortiz

6 maanden geleden - Beste Fbto, Dat ik op meerdere manieren contact heb gezocht is omdat de expert niet reageert op mijn berichten, deze komen aan en zijn wel gelezen ook telefonisch lukt dit niet er word niet eens geprobeerd terug te bellen. Fbto schade afdeling kon de man niet eens bereiken. een simpel bericht van heb het ontvangen zal der naar kijken had al veel opgelost. hoe kan het als ik een document stuur dat het bijna twee dagen moet duren voordat hij inziet dat het niet met die nota gaat lukken. U begrijp toch wel dat ik zsm wil weten waar ik aan toe ben. nogmaals mijn auto is mijn loon zonder vervoer geen werk voor mij. maar ik wacht af .... dank u Met vriendelijke groet J.Ortiz

Reactie van de melder van de klacht José Ortiz

6 maanden geleden - Van de week werd mij verteld u word 100 procent dit week nog gebeld over de zaak. Heb toen vandaag dus vrijdag 15-07-16 zelf maar gebeld rond een uur of half 5. want zelf dit ! kunnen ze niet waarmaken echt ongelofelijk! Mvr P.Santema verteld leuk aan de telefoon dat ze net haar computer uit had gedaan en mij net net net een email had verstuurd. Waarin staat dat ze hier op terugkomt na haar vakantie. DIT KAN TOCH NIET! Er is inmiddels een verklaring van de politie ! waar in staat dat er daadwerkelijk een ongeluk heeft plaatsgevonden en dat de tegen partij is doorgereden. hier werd aan getwijfeld door mvr P.Santema op dit bewijs zat zij al dus weken te wachten ! hoe kan het dat ze nu plotseling op vakantie precies op de dag dat alles binnen is ? en waarom word ik pas verder geholpen nadat zij terug is SCHANDE FBTO! Verder wil ook aangeven dat ik vandaag per direct automatische incasso van jullie terug heb gevorderd jullie denken toch niet dat ik blijf betalen voor iets waar ik geen gebruik van maakt en bovendien de slechtste service ooit krijg! ik maak nu onnodige reis kosten omdat mvr simpelweg lekker op vakantie gaat. deze kosten ga uiteraard op jullie verhalen ik heb inmiddels alle stukken bij mijn jurist/advocaat neergelegd voor een stevige goede zaak. Bij deze klacht blijft het niet ! tegenwoordig vanwege multimedia is het bereik vele malen groter ik heb goede vrienden die duizenden tot miljoenen volgers hebben op Facebook/instagram/snapchat. Die mij volledig hierin gaan steunen mocht ik van fbto niks horen aanstaande maandag 18-07-16 dan is dit ook een stap die ik zal nemen.

Bericht van FBTO

5 maanden geleden - Beste Delavachi, Ik heb je reactie doorgezet naar de afdeling waar mevrouw Santema werkzaam is. Je klacht wordt daar met spoed opgepakt. FBTO Webcare

Bericht van FBTO

5 maanden geleden - Beste Delavachi, Ik heb van de afdeling schade begrepen dat er gisteravond contact is geweest. Mijn collega heeft de klacht met je doorgenomen. Jullie hebben een afspraak gemaakt dat er volgende week contact met je wordt opgenomen door de behandelaar. Dat is fijn te horen! FBTO Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door José Ortiz