Klacht: Aanhoudende klachten van Living Today / Service Today

op 27 juni 2016 over Today Service in de categorie Loodgieters

Beste Klacht.nl,

Er zijn enkele klachten waar wij mee kampen met betrekking tot het makelaarsbedrijf van wie wij ons huidige appartement huren.

Het betreft het makelaarsbedrijf Living Today en hun service team (Service Today), die monteurs aanbiedt en klachten tot zich neemt, is extreem nalatig in reageren op e-mails en telefoontjes. Daarnaast leveren zij niet de service die ons toekomt in het contract, en waar wij een maandelijks bedrag voor betalen.

Wij wonen inmiddels meer dan zeven maanden (sinds december 2015) in het appartement en nog steeds zijn de volgende punten niet opgelost, ondanks herhaaldelijke pogingen vanuit ons (inclusief een sommatiebrief).

De klachten:

1. Telefonische service

We bellen wekelijks met de telefooncentrale van Service Today. Als wij problemen melden die dienen opgelost te worden, krijgen wij vrijwel altijd het bericht dat wij worden terug gebeld voor meer informatie en een eventuele afspraak met een monteur, vervolgens is het nog nooit(!) gebeurt dat wij terug gebeld zijn en moeten we meerdere malen blijven bellen om zelf iets voor elkaar te krijgen.

Daarnaast zijn zij veel minder vaak bereikbaar dan ze claimen. Op de website (van Service Today) staat dat ze een 24uurs- en 7 dagen in de week (telefonische)service hebben. Het punt is alleen dat als wij proberen te bellen in de weekenden de oproep wordt beëindigd voordat wij iemand (of een keuzemenu) aan de lijn krijgen. Maar ook op werkdagen tijden kantooruren (09.00 – 17.00), proberen wij Service Today te bereiken, maar vaak tevergeefs.

De afgelopen anderhalve maand (sind medio mei) is het niet een keer meer gelukt om contact te leggen met Service Today, op welk moment van de dag dan ook. Zoals eerder genoemd, de oproep wordt direct beëindigt als ik probeer te bellen (alsof de telefoon niet in het stopcontact zit).

2. Kosten van de sleutels

Zeven maanden geleden ontvingen wij één bosje sleutels (we wonen met 3 mensen) waarna de toenmalige makelaar ons vertelde dat we die zelf moesten laten bijmaken en de kosten daarvan direct konden declareren bij Living/Service Today (aangezien ook in het huurcontract aangegeven staat dat zij ieder van ons moesten voorzien van een set sleutels).

Wij hebben het bonnetje hiervan opgestuurd in een mail maar hierna dit geld nooit ontvangen.

Ook na meerdere malen bellen/mailen, staat het geld nog steeds niet op onze rekening en worden wij telkens van deur naar deur gewezen.

3. Internet

Sinds onze intrek, zeven maanden geleden, zijn wij in dit appartement nog steeds niet voorzien van een internet aansluiting, die een monteur (van Service Today) hoort aan te leggen. Hier hebben wij inmiddels al vele gesprekken via de telefoon over gevoerd. Steeds opnieuw wordt er door Service Today gezegd dat zij er iets gaan doen en dat er een monteur wordt langs gestuurd nadat ze ons terug bellen. Vervolgens worden wij nooit meer terug gebeld en moeten wij er opnieuw achteraan.

In deze 7 maanden is het ons, na lang aandringen en vaak bellen, drie keer gelukt om een monteur langs te laten komen. Het probleem was echter dat bij ieder bezoek de monteur niet over de correcte informatie beschikte en dus geen werk kon verrichten. Door deze armoedige communicatie zitten wij nog steeds zonder een internet/telefoon aansluiting.

4. Service kosten

De huur die wij betalen is inclusief een deel service kosten, wij zien dit geld overigens niet terug in de in de service die wij behoeven.

Wij zijn tevreden als:

1. De telefonische service zo vaak bereikbaar zijn als ze zelf zeggen op de website, behulpzaam zijn en met concrete oplossingen komen voor de problemen die wij noemen en ons daadwerkelijk terug bellen als dat belooft wordt.

2. Wij het (beloofde) geld terug krijgen wat wij hebben voorgeschoten voor de sleutels.

3. Er een monteur komt die echt onze internet aansluiting gelijk maakt, zonder dat we daar vele malen voor moeten bellen en steeds nieuwe afspraken moeten maken omdat de problemen niet goed kortgesloten zijn door Service Today met diezelfde monteur.

4. De service kosten die wij betalen dan ook daadwerkelijk terug zien in de service die wij nodig hebben.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Today Service nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door jiprierink